تکنیک FAB را می توان یکی از پرکاربردترین فرمول های کپی رایتینگ نامید. این فرمول از سه کلمه Benefits - Advantages - Features تشکیل شده است و به ترتیب به معنی ویژگی ها، مزایا و مزایا می باشد. برای استفاده از این فرمول جذاب باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنیم:
1- ویژگی های محصول را ذکر می کنیم.
2- مزایای محصول را در نظر می گیریم.
3- در مرحله سوم مزایای محصول را برای مخاطب توضیح می دهیم.

قبل از توضیح لازم است با سه کلمه بالا آشنا شویم:

● ویژگی ها چیزی هستند که محصول یا خدمات شما قادر به انجام آن است.
● مزایا یعنی برتری خدمات یا محصولات شما نسبت به رقبا
● مزایا همچنین به معنای خدماتی است که محصول شما به مخاطب ارائه می دهد. به این معنی است که مخاطب چگونه از محصول شما استفاده می کند و از آن سود می برد.
فرض کنید یک کارخانه شامپویی ساخته که چشم را نمی سوزاند. با توجه به فرمول FAB می توان گفت:
ویژگی ها: در این شامپو از پارابن استفاده نمی شود.
مزایا: این شامپو چشم را نمی سوزاند.
فایده: می توانید نوزاد خود را بدون گریه حمام کنید.
برای مثال، اگر محصول شما دارای 10 ویژگی بود. شما باید در مورد مزایا و مزایای هر ویژگی صحبت کنید و سپس به سراغ ویژگی بعدی بروید.

 

منبع : مدیر وب