۷ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

اشعه ماورای بنفش (UV) در صنعت شیلات

در نیمه ی دوم سده ی بیستم، جمعیت جهان از 2/5 میلیارد نفر در سال 1950 به 6 میلیارد نفر در سال 2000 رسید ( بیش از دو برابر ) و تقاضا برای محصولات کشاورزی، ناشی از رشد جمعیت و افزایش درآمد به بیش از سه برابر افزایش یافت. افزایش مصرف آبزیان نیز به همراه افزایش جمعیت و تقاضا برای محصولات کشاورزی افزایش یافت. تا سال 1980 افزایش مصرف آبزیان در نتیجه ی افزایش صید بوده است ولی در سالهای اخیر افزایش در مصرف با پرورش آبزیانی مانند ماهی قزل آلا جبران شده است. سهم آبزیان در تامین غذای بشر تا سال 2025 باید به 164 میلیون تن برسد که 64 میلیون تن آن مربوط به پرورش آبزیان و بقیه ناشی از صید دریاهاست. در حالی که اکنون 15 میلیون تن آبزی تولید شده در جهان نتیجه ی تکثیر و پرورش آبزیان است. در این میان ایران با داشتن 1000 کیلومتر مرز دریایی در شمال و 1600 کیلومتر مرز دریایی در جنوب، یکی از معدود کشورهایی است که استعداد بالقوه ی آبزی پروری دریایی را داراست. در میان فعالیت های گوناگون بخش شیلات در سال های اخیر، صنعت پرورش ماهی قزل آلا در نقاط مساعد کشور رشد و توسعه یافته است. نمودار زیر رشد جهانی آبزی پروری در محدوده 1990 تا 2030 را نشان می دهد.

میزان پرورش وصید آبزیان ازسال 1990 تا 2030: آمارنامه فائو 2018؛ واحد: میلیون تن.

 

شیلات و پرورش آبزیان در سال های اخیر در ایران رشد چشمگیری داشته است، اما به موازات این توسعه با مشکلاتی نیز مواجه شده است. یکی از چالش های موجود در این زمینه بروز بیماری های عفونی به ویژه با منشا ویروسی و باکتریایی می باشد. بروز و شیوع بیماری های مذکور در برخی مناطق کشور به ویژه در صنعت قزل آلا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است بطوری که تاکنون بیماری هایی نظیر ویروس های نکروز عفونی بافت های خون ساز (IHN)، نکروز عفونی پانکراس (IPN)، سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی (VHS) و باکتری های استرپتوکوکوزیس، لاکتوکوکوزیس، یرسینیوزیس، سپتیسمی های ناشی از آئروموناس های متحرک در بسیاری از مزارع قزل آلای کشور شناسایی و تایید شده است. بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که در اغلب موارد انتقال این بیماری ها از طریق آب صورت می پذیرد. هر چند تولید آبزی پروری به عنوان غذا، صنعتی رو به گسترش است لیکن بیماری ها یکی از مهم ترین عوامل محدود کننده و خسارت زا بر این صنعت هستند. بیماری های ماهیان شامل بیماری های غیرعفونی (محیطی، تغذیه ای و ژنتیکی) و بیماری های عفونی هستند که مورد اخیر به علت مسری بودن دارای جایگاه ویژه ای بوده و در صورتی که خسارت ماهیان تلف شده، هزینه درمان و کاهش میزان رشد ماهیانی که بعد از بیماری بهبود می یابند محاسبه شود منجر به افزایش قیمت تولید و سود کم آبزی پروری می گردد.

 

نمودار و میزان تولید ماهی پرواری

مقایسه میزان تولید ماهیان پرواری و بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در ایران در فاصله زمانی 1380-1396

 

حفظ امنیت زیستی در آبزی پروری مشکل است ولی غیر ممکن نیست. توجه به شناسایی دقیق وقایع پیش آمده در سیستم پرورش، توجه درست به تجزیه و تحلیل چگونگی بروز بیماری ها و راه های انتقال آنها و نیز جنبه هایی که احتمال توسعه بیماری را میسر می سازند بخشی از رهیافت های اپیدمیولوژی است که در سیستم های تولید و پرورش آبزیان قابل استفاده است. با توجه به این مسایل، کاربرد روش هایی از گندزدایی که بتواند به طور موثری بیماری های ذکر شده را کنترل نماید می تواند به همراه یک بینش سازمان یافته در درک فرآیند بیماری و برنامه ریزی موثر در کنترل بیماری، در نهایت منجر به کاهش تلفات شود. یکی از این روش های گندزدایی استفاده از اشعه فرابنفش (UV) است که در شکل زیر نیز مشاهده می شود.

کاربرد این روش طی چند سال گذشته متداول شده است و ضمن تاثیر مناسب بر ماهی ها نیز تاثیر نمی گذارد زیرا خارج از محل تولید و پرورش ماهی انجام می شود. بعبارت دیگر آب پیش از رسیدن به ماهی یا تخم آنها تحت تابش قرار می گیرد و در نهایت پس از سالم سازی برای پرورش و تکثیر استفاده می شود.

اینکه چه دزی از اشعه UV برای مزارع تکثیر و پرورش ماهی کافی است سئوالی است که پاسخ آن بستگی به پارامترهای کیفی و کمی آب شیلات و همچنین نوع آلودگی ها و خطرات احتمالی دارد.

 

انواع دستگاه های UV در شیلات و جانمائی

در آبزی پروری باکتری های بیماری زا و موجودات تک سلولی به عنوان هدف هستند. کاربرد این روش چندین دهه است که با عنوان روش تصفیه بکار می رود و بر ماهی ها تاثیر نمی گذارد زیرا در محل ورودی آب و بدور از ماهی یا تخم آنها انجام می شود.

دستگاه ها و سیستم های کانال باز و بسته دارای لامپ UV برای گندزدایی و ضدعفونی در پرورش آبزیان

 

توصیه می شود که سیستم گندزدایی حفاظتی UV بعد از درام فیلتر نصب شود تا آب دارای کیفیت مناسب برای گندزدایی با UV گردد. اشعه و دستگاه های دارای لامپ UV در مزارع پرورش ماهی به سه شکل مورد استفاده قرار می گیرند: 

1. برای جریان های ورودی (Inflow Waters)

2. برای سیستم های گردشی (Recirculation Systems)

3. برای پساب خروجی (Effluent Discharges)

اشکال مختلف استقرار سیستم گندزدایی UV در مزارع پرورش ماهی

سیستم های UV باعث کاهش قابل توجهی در تعداد پاتوژن ها در تأسیسات پروش تخم ماهی و تولید آبزیان گردیده اند و ثابت کرده اند که اقتصادی ترین تکنولوژی گندزدایی موثر برای غیر فعال کردن انواع مختلف باکتری ها، ویروس ها و انگل های مضر برای بسیاری از گونه های ماهی ها هستند. سیستم UV باید طوری طراحی شود که بتواند جریان پمپاژ شده را در کلیه شرایط کنترل کند و با حداکثر جریان مورد انتظار تطابق داشته باشد.

مزایای کاربرد اشعهUV در شیلات:

رفع موثر آلودگی میکروبی آب بدون باقی مانده شیمیایی

ضدعفونی فوری آب استخرها تنها در چند ثانیه

ضدعفونی موثرمیکروارگانیسم های مقاوم به کلر و ازن

عدم ایجاد ترکیبات جانبی مضر و بیماری زای شیمیایی در آب

عدم تغییر طعم و بوی آب

عدم تغییر کیفیت فیزیکی و شیمیایی آب

کارکرد 24 ساعته و دائمی

عدم نیاز به تجهیزات ثانویه

هزینه های عملیاتی پائین

 

 

منبع : تکثیر و پرورش ماهی

۲۸ مهر ۹۸ ، ۲۱:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بالا بر

چگونه محصول خود را سئو کنیم؟

کی از نیاز های کسب و کار های امروزی در سطح اینترنتی صدرصد سئو است, یکی از مشکلات فروشندگان محصولات فیزیکی یا دیجیتالبی در دنیای وب این است که چگونه محصول خود را سئو کنیم و وقتی نام محصولشان را سرچ میزنند سایتشان بالا ترین رنک را نسبت به رقبای دیگرشان داشته باشد. سئو یک مسئله پیچیده در سطح اینترنت است مخصوصا سئو یک محصول که کار بسیار ساده ای هم نیست,  با همین سئو بعضی از فروشگاه اینترنتی فروش های میلیون رو از محصولات خود دارند چه دیجیتالبی چه فیزیکی.

در این مقاله قصد دارم تجربیات خودم رو که طی سئو یک محصول دیجیتالی داشتم رو خدمتتون عرض کنم, و روش هایی که استفاده کردم برای محصول فیزیکی هم صدق میکند و میتونید تاثیر بسزایی بگرید. در ادامه مطلب همراه آرنا لرن باشید.

چگونه محصول خود را سئو کنیم؟

سوال این است که چگونه محصول خود را سئو کینم؟ سئو محصول دارای  فاکتور های خاص است و نیاز به زمان دارد که زمان سئو کردن محصول کلا مربوط به کلید واژه محصول و رقبا هستش.

من خودم شخصا یک محصولی رو سئو کردم و ازش فروش خوبی کردم که در این حمله بیل گیتس صدق میکنه که میگه”موفقیت در انتظار کسی است که بتواند به صحرانشینان ماسه بفروشد !” اگر یک سرچ بزنید تو گوگل “ساخت پروکسی تلگرام” میبینید در ۵ رنک اولی که میاد یک محصول هست که آموزش ساخت پروکسی تلگرام رو میده که برای سایت تکبین هست که من ساختم تنها آموزش پولی ساخت پروکسی تلگرام در اینترنت برای من بود و اکثرا رایگان بودن اما تونستم ازش فروش خیلی خوبه (اما محصول من یکی ویژگی خاص داشت که اونم ضد فیلتر کردن پروکسی رو یاد داده بودم به خاطر همین پولی بود) .

الان سوال اینجاست که من چه شکلی تونستم این محصول که رایگانش در اینترنت پر است رو فروشی میلیونی کنم و بیارمش بالا و گاهی اوقات رنک صفحه محصولم رو به ۳ رسوندم که براش بسیار بسیار زیاده چون تمام رقبا من در این کلید واژه رایگان آموزش میداند اما من پولی(دلیل پولی به خاطر ضد فیلتر بودن و آموزش جامع بود), در اینجا میخوام چندین تا فاکتور هایی که استفاده کردم جهت سئو کردن محصول رو بیان کنم و امیدوارم از این مقاله بهره لازم رو ببرید.

توضیحات و عکس های اختصاصی محصول

یکی از فاکتور های لازم جهت سئو کردن محصول این است که شما بتوانید توضیحات کاملا اختصاصی و یونیک برای محصولاتتان ایجاد کنید که اینجور توضیحات در دیگر سایت های نباشد یکی از اولین کار هایی که من کردم یک توضیح اختصاصی برای محصولم نوشتم که کاربر رو بتونم راحت تر جذب کنم و اینکه به ویژگی محصولم اشاره کردم.

در قدم بعد اومدم عکس های گرافیکی بسیار زیبا برای محصولم ایجاد کردم که و از ویژگی های محصول در عکس نوشته هام استفاده کردم که یقینا از لحاظ بصری و سئو خیلی میتونه تاثیر بزاره چه در کاربر و چه در گوگل.

انجام موارد پایه ای سئو

من اساسی ترین کار رو سئو محصول بعد از انتشار محصول در سایت انجام دادم اما قبل از انتشار نیاز به رعایت نکات و اصول سئو هست.

سعی کنید قبل از انتشار محصول موارد پایه ای سئو رو انحام دهید و محصول رو به صورت سئو شده در سایت منتشر کنید و تمام چراغ های سبز افزونه یاست هم بگرید که در ادامه برای بالا آوردن به محصول به صفحه اول یا رنک ۱ اینا ها نیاز هست و گوگل هم به اصول پایه ای سئو هم امتیاز میده وبدون ایناا هم نمیشه محصول رو اورد بالا و فروش کرد.

ایجاد محتوا مرتبط با محصول و لینک سازی داخلی

یکی از اساسی ترین کار هایی که برای بالا اوردن این محصول کردم این بود که مقالات مختلفی که یه جور میشد به این محصول مرتبطش کرد رو ایجاد کردم(حدودا ۳ تا فکر کنم) برای مثال : یکی از مقالات افزایش ممبر کانال تلگرام بود که با استفاده از این اومده بودم یکی از روش ها که با استفاده از پروکسی میشد ممبر رو برد بالا توضیح دادم و از طریق این مقاله به صفحه محصولم لینک داده بودم که تاثیر بسیار بسیار خوبی گذاشته بود چون هم با تلگرام مرتبط بود و هم پروکسی تلگرام . من در این روش کاری رو کردم که دیجی کالا انجام داد دیجی کالا اومد دیجی کالا مگ رو انداخت و با مقالات مختلف و مربوط به محصولاتش اومد به محصولاتش لینک داد تا بیان بالا و که از نظر من بسیار کار خیلی خوبی است.

در ادامه اومدم هرچی مقاله مرتبط با محصولم رو داشتم ادیت زدم و از طریق این مقالات به صفحه محصولم لینک کردم که به اصطلاحا بک لینک سازی داخلی کردم که در کوتاه مدت سریعا به جواب مثبت رسیدم و تونشتم برای شروع کار فروش خیلی خوبی کنم.

بک لینک سازی مرتبط با محصول

اساسی ترین کاری که برای محصول ساخت پروکسی تلگرام انجام دادم این بود که در انجمنها میرفتم نگاه میکردم برخی ها تایپیک های مختلفی درمورد پروکسی تلگرام زده بودند, میومدم در این انجمن ها ثبت نام میکردم و از طریق این تایپیک ها که مرتبط با محصولم بود لینک میکردم به محصولم که تونست با این کار سریعا بیاد صفحه اول و ورودی خوبی بگیره.

یا اینکه مقالات مرتبط با محصولم بود رو میومدم در وبلاگ هایی که داشتم میزاشتم و یا بعنوان پست مهمان در سایت های مختلف میزاشتم از این طریق به محصولم لینک میدادم, یا اینکه مقالات مرتبط با محصولم رو هم در شبکه های اجتماعی پخش میکردم که از نظر گوگل خیلی کار مفید و خوبی است و میتونست ورودی های خوبی بگیرد برام.

اجبار کاربر ها به تعامل

یکی از روش هایی که میتوانید روی سئو تاثیر بزارد و گوگل به آن صفحه امتیاز زیادی بدهد نظرات کاربران است من در ادامه اومدم در توضیحات محصولم و خود محصول چند تا نکته کلیدی رو حذف کردم که بعدا کاربر ها بیان برای فهمیدن این نکته کلیدی در سایت نظر و یا همون کامنت بزارند, وقتی یک صفحه نظرات و کامنت هاش زیاد باشه از نظر گوگل این صفحه فعالی است و بهش امتیاز میده و میتونه روی رنک صفخه تاثیر عالی بزاره و راحت بیاد بالا.

بروزرسانی صفحه محصول

یکی از مهم ترین نکات در سئو این است که بتوانید صفحه تان را همیشه بروز نگه دارید, منم در ادامه اومدم برای محصولم آپدیت جدید دادم و با گذاشتم توضیحات جدید در صفحه محصولم آن را بروز کردم این کار باعث شد گوگل امتیاز زیادی به صفحه بده چون میبینه صفحه بروز است و بروز بودن صفحه, نشانه مهم بودن و فعال بودن صفحه محصول است و میتونه تاثیر خوبی بگیره.

جمع بندی

در این مقاله سعی با زبان عامیانه طی تجربیاتی که داشتم روش های سئو کردن محصول رو به شما معرفی کنم, این فاکتور هایی که در بالا عرض کردم روش هایی هستند که به صورت عملی من از آن تاثیر گرفتم و توانسته بر روی سئو محصول من تاثیر بزارد.

امیدوازم از این مقاله بهره کافی رو برده باشید.

منبع : سئو محصول

۲۷ مهر ۹۸ ، ۰۲:۲۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بالا بر

تجهیزات گندزدایی UV

تجهیزات گندزدایی UV

تجهیزات گندزدایی UV آب باید طوری طراحی شوند که کلیه میکروارگانیسم های عبوری از رآکتور یووی، دز کافی اشعه ماوراء بنفش را دریافت کنند بطوری که آب در یک حد استاندارد قابل قبول ضدعفونی شود. این مساله نیازمند توجه به طراحی رآکتور، نوع و تعداد لامپ ها، جانمایی آن ها در درون رآکتور، وجود بافل هایی جهت اطمینان از اختلاط آب، سیستم های پاکسازی درونی و در نهایت سنسورهای UV است.

انواع دستگاه ها و سیستم های ضدعفونی ماورای بنفش (UV) برای آب

این تجهیزات به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند: سیستم کانال باز و سیستم لوله بسته یا اصطلاحا رآکتور UV. نوع اول یا مدل کانالی بیشتر در تأسیسات تصفیه فاضلاب، پساب یا حجم زیاد آب در مزارع پرورش ماهی استفاده می شود و نوع دوم یا مدل Inline در تأسیسات تصفیه آب یا در ضدعفونی آب مزارع تکثیر ماهی بخصوص قزل آلای رنگین کمان کاربرد دارد.

سیستم کانال رو باز (Open Channel UV system)

در این سیستم آب مورد تصفیه با جریان ثقلی از درون کانالی با سطح مقطع مستطیلی و ارتفاع آبی که توسط سرریز کنترل می شود، عبور می کند. لامپ های فرابنفش به صورت شعاعی یا موازی (یا هر دو حالت) با جریان آب قرار گرفته اند. در بعضی سیستم های کانال باز بخصوص سیستم های لامپ فرابنفش با فشار متوسط، آب با فشار وارد کانال های دایره ای یا هشت ضلعی که مجهز به لامپ UV و غلاف کوارتز هستند، وارد می شود. شکل زیر نمونه ای از این نوع تأسیسات است. سیستم های کانال باز معمولا در آب مصرفی مزارع پرورش ماهی کاربرد دارند. همچنین فاضلاب پس از شفاف سازی و یا پساب صنعتی به این روش قابل ضدعفونی است.

نمونه­ای از سیستم گندزدایی کانال باز UV. این واحد متشکل از 64 لامپ فشار متوسط برای تصفیه 20 میلیون گالن فاضلاب در روز است که در اونتاریو کانادا واقع شده است.

سیستم گندزدایی UV بسته شامل واحدهایی با سطح مقطع دایره ای یا مستطیلی است که درون جریان آب (مثلا یک لوله) واحد تصفیه خانه قرار داده شده اند. آب بمنظور تصفیه میکروبی، وارد محفظه ای می شود که در مسیر لوله کشی قرار داده شده است و درون محفظه تحت تابش شدید لامپ های UV (یو وی) قرار می گیرد که منجر به حذف اجرام بیماری زا از آن می شود. در گذشته انواع مختلفی از رآکتورهای لوله بسته UV طراحی شده اند که شامل موارد زیر است: نوع1: رآکتور قوسی تک لامپه. ساده ترین نوع بوده و شامل دیواره بیرونی استوانه ای با یک لامپ و غلاف کوارتزی است که سرتاسر محور استوانه را در برمی گیرد. آب از یک سمت جریان یافته و پس از عبور از فضای بین غلاف کوارتزی و دیواره بیرونی از انتها خارج می شود. این نوع رآکتور معمولا در سیستم های کم جریان (10-1 گالن در دقیقه) در نقطه مصرف (POU) است مانند روشهای گندزدایی که برای آب شرب در منازل، قایق یا مناطق روستایی بکار می رود. اغلب رآکتورهای UV از این نوع، لامپ های کم فشار استفاده می کنند (شکل A). نوع2: رآکتور چند لامپه موازی با جریان. رآکتوری با مقطع استوانه ای شبیه نوع 1، اما دارای چندین لامپ که موازی با محور استوانه قرار گرفته اند. این نوع رآکتور برعکس نوع 1 برای میزان جریانات بیشتر (500-100 گالن در دقیقه) طراحی شده است و مناسب آپارتمان ها یا جوامع خیلی کوچک است. اغلب رآکتورهای این مدل از لامپ های کم فشار استفاده می کنند (شکل B). نوع 3: رآکتورهای چند لامپه عمود بر جریان. این لامپ ها با غلاف کوارتزی شان از محور رآکتور و عمود بر جریان آب عبور می کنند. سطح مقطع رآکتور، دایره ای یا مستطیلی است. برای این نوع از رآکتورها اغلب لامپ های فشار متوسط استفاده می شود اگرچه گاهی از لامپ های کم فشار یا کم فشار پر بازده نیز استفاده می گردد. جهت لامپ ها می تواند افقی، عمودی یا زاویه ای بین این دو حالت باشد. این نوع رآکتور می تواند میزان جریانات بیشتری (25000-500 گالن در دقیقه) را پذیرا باشد و اغلب در تصفیه خانه¬های متوسط و بزرگ یافت می شود (شکل C).

رآکتور UV نوع لوله بسته: (A) رآکتور قوسی تک لامپه؛ (B) رآکتور چند لامپه موازی با جریان؛ (C) رآکتورهای چند لامپه عمود بر جریان

 

امروزه بسته به حجم، کیفیت شیمیائی و بار میکروبی آب و یا مخاطرات مورد پیش بینی، دستگاه های UV با یک یا تعداد خیلی بیشتری لامپ طراحی می شوند که معمولا در بر گیرنده نوع C نمی باشد. باید توجه داشت که طراحی این دستگاه ها ساده نیست و نیاز به اطلاعات کاملی از تمامی پارامترهای آب دارد. سختی، کدورت و…. پارامترهای مهمی در عملکرد لامپ های یو وی (UV) در مقابله با باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و….. هستند که توان ضدعفونی کنندگی دستگاه را تعیین می کند. انجام صحیح و دقیق محاسبات پیچیده و لامپهای پر قدرت ماورای بنفش منجر به ضدعفونی میکروبی مناسب آب برای مصارف آشامیدنی، تکثیر و پرورش ماهی، مصارف صنعتی و یا تصفیه فاضلاب خواهد شد.

 

منبع : دستگاه ضدعفونی آب uv

۲۷ مهر ۹۸ ، ۰۱:۲۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بالا بر

افزایش ممبر کانال تلگرام با روش های جدید و اصولی

با سلام در این مقاله میخوام میخوام متد های جدید افزایش ممبر کانال تلگرام را بیان کنم , امروزه تلگرام یک ابزار نتنها سرگرمی بلکه یک ابزار جهت تجارت استفاده میشود در تلگرام مهم ترین اصل برای تجارت ممبر است. مهم ترین هدف یک ادمین کانال افزایش ممبر کانالش است حالا با هر روشی که شده. در این مقاله بنده قصد دارم روش های جدید افزایش ممبر کانال رو بهتون معرفی کنم فقط روش هام تبادل لینک , تبلیغ در کانال های دیگه و ارسال پست به دیگر گروه ها نیست (خخ) جدید ترین متد های روز هست . در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با افزایش ممبر تلگرام


ممبر کانال

امروز تلگرام فقط جنبه سرگرمی ندارد ، بلکه به ابزاری برای کسب درآمد و بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. افراد بسیاری در تلگرام کانال یا گروه هایی تشکیل می‌دهند و با افزایش اعضا یا ممبر های آن به درآمد زایی می‌رسند. پس تلگرام نتنها بر منبعی برای کسب درآمد به منبعی برای معرفی خدمات، سرویس‌ ها و محصولات تبلیغ دهندگان هم تبدیل شده است.

اما مهم ترین مشکلی  که باید شما به عنوان ادمین یک کانال یا گروه تلگرام (به ویژه کانال) به دنبال آن باشید، مربوط به افزایش ممبر یا عضو های آن می‌شود. هرچه ممبر های کانال یا گروه شما بیشتر باشد، شانس شما برای جذب تبلیغات و درآمد زایی هم زیاد می‌شود. همچنین با افزایش ممبر هزینه انتشار آگهی هم در کانال افزایش پیدا می‌کند. پس افزایش ممبر تلگرام از هر نظر برایتان یک برد خواهد بود.

اما چگونه می‌توانیم اعضا یا ممبر های کانال و گروه تلگرام خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله قصد داریم به روش های تضمینی به منظور افزایش ممبر تلگرام اشاره کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن گذاشتن کامنت زیر پست از ما یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

 

افزایش ممبر کانال تلگرام با روش های جدید و اصولی


افزایش کیفیت محتوای کانال

مهم ترین و اساسی ترین کار جهت افزایش ممبر کانال تلگرام تولید محتوای تازه نو و جذاب برای کاربر است ادمین یک کانال باید توان این رو داشته باشد تا بتونه یک محتوایی ایجاد کنه از از دید ی کاربر اون محتوا تازه و جذاب باشه و کاربر که این محتوا را میبینه بخواد اینو به بقیه دوستاش یا خانواده در گروه های خانوادگی و یا شخصی به اشتراک بگذاره. اگر ادمین کانال بتونه اینجور محتوایی را ایجاد کند یعنی اینکه شما نیمی از راهی رو رفتید و برگ برنده ای بزرگی را در دست دارید.

افزایش ممبر

 

اگر یک کاربر تلگرام ببیند یک کانال تلگرام محتوای جالب و تازه ای دارد نتنها رغبت ایجاد میکند که این پست رو در گروه هایی که دارد به اشتراک بگذارد بلکه افراد را تشویق به این می کند در کانال شما عضو شود.

یک سوال که پیش میاد اینه که در گروه های امروزی ضد لینک هست و یاعث میشه پست ما پاک شه؟ باید توجه به این کرد هر کاربر یک یا دو گروه حداقل دارد که خانوادگی یا مربوط به دوستان مدرسه یا دانشگاه یا محل کار است و این گروه ها برای شما گروه های طلایی هستند چون کاربرانی که در این گروه هستند پست ها رو همینجوری نگاه نمیکنند با توجه بیشتری به پست هایی که اشتراک گذاشته شده است دارند و این باعث میشه کاربری که در این گروه این پست رو میبینه و احتمال داره از پست شما خوشش بیاد و پست را اشتراک بزاره تو یک گروه دیگه یا خودش هم عضو کانال شما شه (به شرطی که شخصی که پست رو اشتراک گذاشته پست رو فوروارد کرده باشد یا امضا کانال شما آخر پست باشه).

 

استفاده از پروکسی اسپانسر

اگر در حوزه تولید محتوای کانال بتوانید ۱ باشید یقینا میتوانید از طریق روش پروکسی تلگرام ممبر های کانالتون رو مثل موشک افزایش بدید. بعد از فیلترینگ تلگرام این پیام رسان اومد یک پروتکل جدید به نام MTProto معرفی کرد که کاربران بتوانند از این روش فیلتریگ را دور بزنند و از تلگرام استفاده کنند.(جهت آشنایی با پروتکل MTProto میتونید این مقاله رو بخوانید)

اگر شما از پروکسی جهت رفتن به تلگرام استفاده میکنید دیدید که وقتی از پروکسی استفاده میکنید یک کانال به صورت پین شده در بالا پیام هایتان نشان داده میشود در واقع این اسپانسر این پروکسی است و این پروکسی را ایجاد کرده است.

تلگرام

اگر از نظر محتوا کانال تلگرامتون اطمینان کامل دارید یقینا از این روش استفاده کنید اگر شما یک پروکسی داشته باشید که ۱۰۰ هزار کاربر داشته باشه تا ۴۰ نفر میتونید ممبر جذب کنید و هر پستتان حدود ۵۰ هزار ویو میخوره (حد اقل).

یکی دیگه از سوالاتی که پیش میاد اینه که پروکسی ها را کجا به اشتراک بگذارید ؟ باید بگم خیلی کانال ها هستن به نام MTProto که به صورت رایگان یا پولی پروکسی شما را به اشتراک میگذارند.

اگر میخواهید از طریق پروکسی ممبر کانالتون رو افزایش بدید میتونید آموزش ساخت پروکسی تلگرام رو از ما تهیه کنید.

آموزش ساخت پروکسی تلگرام

 

استفاده از ربات های زیر مجموعه گیری

یکی از روش های ممبر گیری جدیدی که ادمین های حرفه ای استفاده میکنند افزایش ممبر کانال شان با استفاده از ربات های زیر مجموعه گیری است حالا پرسش پیش میاد این ربات ها چیه؟ این ربات ها مانند ربات دوست یابی های تلگرام هستند که جهت استفاده از اون باید عضو کانال تلگرام شما شوند و برای استفاده از امکانات ویژه ربات باید چند نفر رو از طریق لینک مخصوصشان اضافه کنند به ربات و از این طریق ممبر های کانال شما افزایش پیدا میکنه.

جهت استفاده از این روش باید شما سورس کد ربات تلگرام مورد نظر را داشته باشید و یک هاست خوب جهت بارگذاری سورس مورد نظر و ست وب هوک کردن ربات تلگرام تون که یک پروسه پیچیده داره که با یک سرچ ساده در اینترنت میتونید یاد بگیریدش .

افزایش ممبر کانال

این روش کمی درد سر داره ولی به درد سرش هم می ارزه چون اگر هاستتون قوی باشه و رباتتون مثلا ربات دوست یابی باشه و خوب تبلیغش کنید حد اقل ۱۰ هزار ممبر دریافت کنید به راحتی به شرطی که کمی هزینه کنید جهت تبلیغ ربات.

 

ارسال لینک کانال در دایرکتوری های کانال های تلگرام

برخی وبسایت هایی هستند که به عنوان دایرکتوری کانال های تلگرامی می توان از آن ها برای افزایش ممبر کانال تلگرام استفاده کرد. این سایت ها با دسته بندی موضوعی که دارند کانال های تلگرامی را در موضوعات مختلف در سایت خود درج می کنند. یک سری از آنها هم ممکن است در قبال پرداخت هزینه  آدرس کانال شما را ثبت کنند که البته معمولا مبالغ کمی برای این کار دریافت می کنند. مثلا ۵ هزار تومن و برای همیشه!

اگر شما بتوانید حد اقل در ۴۰ سایت لینک کانال تلگرامتون رو ثبت کنید حتما میتونید روزی حد اقل ۱۰۰ تا ممبر جذب کنید که در یک ماه میشود ۳ کا ممبر تلگرام .

این سایت ها را با کمی جست و جو می توان از طریق گوگل پیدا کرد که آدرس بعضی از آن ها به شرح زیر است :

http://mychannels.ir

http://tkanal.ir

http://www.bia2kanal.com

http://channelz.ir

http://telegram-channels-list.ir

 

چگونه ممبر کانال تلگرام خود را حفظ کنیم؟


ممبر

مواردی را که تا اینجا عنوان کردم برای افزایش ممبر کانال تلگرام بود. اما مهم تر از افزایش ممبر کانال این است که به فکر حفظ آن ها باشیم. در بسیاری از مواقع حفظ اعضای کانال خیلی سختتر و پر زحمت تر از افزایش آن ها است. نکاتی که در ادامه عنوان می کنم به شما کمک می کند تا بیشتر اعضای کانال خود را حفظ کنید.

محتوا با کیفیت فراموش نشود

همانطور که در اول گفتند محتوا با ارزش فراموش نشود اگر شما فقط در موقع جذب ممبر محتوا خوب ایجاد کنید و بعد از آن محتوا تان کپی شده و بی کیفیت باشه حتما بدانید که ممبر های کانالتون ریزش پیدا میکنه مهم نیست که در روز چقدر پست می گذارید مهم اینه که پستتان از نظر کاربران کانالتون چقدر جذاب و نو باشه و ارزش اینه داشته باشه یک کاربر بتونه اونو به گروه های دیگه ارسال کنه.

 

نظم در ارسال پست داشته باشید.

همیشه یک الگو خاص جهت ارسال پست داشته باشید یعنی اینکه کاربر شما بداند ساعت ۱ ظهر ۵ بعد از ظهر و ۸ شب و ۱ نیم شب ۲ تا پست ارسال میکنید و این باعث میشه کاربرتان بداند ی به کانال شما سر بزند و پست های کانالتون رو به اشتراک بگذارد و شما بین اینا ساعات به تولید محتوا و افزایش ممبر کانال تلگرامتون بپردارید.

 

با مخاطبان کانال خود در تعامل باشید

با ممبر کانال خود در ارتباط باشید. از سلایق آنها با خبر شوید. مثلا با راه اندازی یک نظر سنجی از آن ها بپرسید به موضوعاتی بیشتر علاقه دارند. این کار باعث می شود تا حضورشان در کانال شما طولانی تر شود. اگر حوزه کاریتان اجازه داد از آن ها بخواهید نوشته ها یا عکس های خود را برای شما ارسال کنند تا در کانالتان منتشر کنید.

 

کانالتان را تبلیغاتی نکنید!

در ارسال پست های تبلیغاتی زیاده روی نکنید. چون این کار باعث کاهش زیاد اعضای کانال شما می شود. افرادی که در کانال شما حضور دارند به خاطر محتوای مفیدی است که شما برایشان به اشتراک می گذارید. آن ها دوست ندارند کانال شما به پاتوقی برای تبلیغات تبدیل شود. اگر قصد تبادل با دیگر کانال ها یا گذاشتن تبلیغات در کانالتان را دارید بازه زمانی مشخصی را به این کار اختصاص دهید.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

بنده به عنوان کسی که حدود ۴ سال تو دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در تلگرام و اینستاگرام داشتم به شما میگم به هیچ عنوان به هیچ عنوان دو بار تکرار کردم از ممبر فیک استفاده نکنید و جهت افزایش ممبر کانالتون تمام این متد ها را به کار ببرید که بتوانید از چندین جهت ممبر های کانالتون رو افزایش بدید.

 

نظر شما چیست؟

نظر و پیشنهاد شما چیست؟ آیا این روش برای شما موثر و مفید بوده است؟ لطفا نظرتان را در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

 

۲۱ مهر ۹۸ ، ۰۰:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بالا بر

آموزش فیسبوک و راهنمای جامع و قدم به قدم

شبکه اجتماعی فیسبوک از موقعی که من دبستانی بودم و اولین بار فیسبوک رو تجربه میکردم تغیرات خیلی زیادی کرده. اون موقع ها میگفتن فیسبوک بده جیزه دنبالش نرید و منم خیلی کنجکاو بودم و سریع توی گوگل فیسبوک رو جستجو کردم. توی این مقاله به آموزش نصب فیسبوک میپردازم.

اولین بار که توی فیسبوک ثبت نام کردم اون هم با چه زحمتی  توی بیو فیسبوکم نوشته بودم ایران برزیل را میبرد :)) بازی دوستانه برزیل و ایران بود که گل زود هنگامی زدیم ولی متاسفانه گل مردود اعلام شد.

فیسبوک نیازی به تعریف من نداره ولی بد نیست به آمار فیسبوک یه نگاهی بندازیم. از اون موقع تا الان امکانات خیلی زیادی به فیسبوک اضافه شده و تغیرات خیلی زیادی کرده. با اینکه فیسبوک فیلتره ولی هنوز کاربرای ایرانیشو حفظ کرده. تاریخچه فیسبوک رو بررسی میکنیم و از آموزش فیسبوک و  نصب فیسبوک گرفته تا بررسی تمام امکانات میپردازیم. در ادامه مقاله همراه آرنا لرن باشیدفیسبوک

برای یاد آوری میتوانید این قسمت را مطالعه کنید و در آخر تاثیر فیسبوک در جذب مشتری و رشد کسب و کار  و روش های بیشتر دیده شدن در شبکه اجتماعی فیسبوک میپردازیم. باما  ذر آموزش فیسبوک همراه باشید معلوم نیست شاید شما هم از امکانات فیسبوک تحت تاثیر قرار گرفتید و یه فیسبوکی شدید!

شبکه اجتماعی فیسبوک چیست؟

مارک زاکر برگ آموزش فیسبوک

مارک زاکربرگ که توی دانشگاهشون همه اونو به عنوان یک همه فن حریف در برنامه نویسی میشناختند شبکه اجتماعی فیس‌بوک رو راه اندازی کرد. ولی اون موقع این شبکه اجتماعی مخصوص دانشگاه بود و دانشجو های دانشگاه هاروارد فقط میتونستند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. 2 سال بعد یعنی سال 2006 ثبت نام عمومی اعلام شد و همه افرادی که بالای 13 سال سن داشتند میتونستند از فیسبوک استفاده کنند. الان در سال 1398 که هستیم شبکه اجتماعی فیسبوک بیش از 1 میلیارد کاربر داره. خود زاکربرگ هم فکرشو نمیکرد که انقدر فیسبوک رشد کنه.

یک ویدئو از کارمند ایرانی گوگل دیدم که میگفت ما خودمون وقتی تایم کاری تموم میشه از گوگل پلاس ( شبکه اجتماعی مخصوص گوگل که بسته شد!) میایم بیرون و میریم فیسبوک و این قدرت فیسبوک رو نشون میده. درسته  که کاربرای ایرانی در فیسبوک کمتر از کاربرای توی تلگرام هستند ولی خوشبختانه همین دلیل باعث شده که محتوای توی فیسبوک بدرد بخور و جامع باشه.  کاربرای هر شبکه اجتماعی تیپ اخلاقی متفاوتی دارند.  کاربرای اینستاگرام  بسیار فان هستند ، کاربرای توئیتر بسیار منتقد و فیسبوک هم جامعه ای است که در آن هم افراد منتقد دیده میشه و هم افراد فان و هم افرادی که به دنبال موضوعات سطحی نیستند هم وجود داره. بنابراین فیسبوک کاملترین جامعه مجازی است.

نصب و راه اندازی فیس‌بوک

برای ساخت اکانت فیسبوک این سه مرحله رو دنبال کنید

  • وارد وبسایت فیسبوک شوید
  • در صفحه اصلی روی ثبت نام کلیک کنید و اطلاعات نام ، نام خوانوادگی، شماره موبایل یا ایمیل، پسورد ، تولد و در آخر جنسیت را تکمیل کنید.
  • روی دکمه sign up کلیک کنید.

تنظیمات حریم خصوصی در فیسبوک

در این بخش از آموزش فیسبوک حریم خصوصی رو توضیح میدیم. بعد از اینکه توی فیسبوک ثبت نام کردین باید تنظیمات حریم خصوصی رو هم تکمیل کنید. حریم خصوصی در فیسبوک کمک میکنه کنترل کنید که چه کسانی پروفایل و اطلاعات شمارو بتونن ببینن. این مراحل رو دنبال کنین تا بتونین حریم خصوصیتون رو در فیسبوک تنظیم کنین.

  1. در صفحه اصلی در بخش هدر سمت راست یک فلش به سمت پائین وجود داره. روی اون کلیک کنید یک منو با عنوان setting میتونید ببینید. روی اون کلیک کنین.
  2. در سایدبار یک گزینه با عنوان privacy وجود داره. روی اون کلیک کنید.
  3. در این بخش میتونید تنظیم کنید که چه کسایی بتونن اطلاعات شمارو داشته باشن و همچنین میتونید مشخص کنید که افراد چگونه بتونن شمارو توی فیسبوک پیدا کنن.

شخصی سازی پروفایل در فیسبوک

ممکنه توی فیسبوک افراد زیادی هم نام شما باشند. برای ایجاد تفاوت با اکانت های مشابه باید پروفایلتون رو شخصی سازی کنید تا دوستان و فامیل هاتون خیلی راحت بتونند پیدا کنند. گرچه ما میدونیم فامیلای شما فیسبوک ندارند ولی به هر حال.

تغییر تصویر پروفایل در فیسبوکتصویر پروفایل در فیسبوک

  1. وارد پروفایلتون بشید و روی تصویر پروفایلتون کلیک کنید.
  2. تصویر جدید خود را اضافه کنید و میتوانید در همان لحظه از کامپیوتر خود تصویر را انتخاب کنید یا از وبکم یا از دوربین موبایلتان تصویر جدیدی بگیرین و به پروفایلتون اضافه کنین.
  3. میتونید برای تصویرتون فریم (افکت) هم اضافه کنین مثل اسنپ چت! برای اینکار میتونید روی add frame کلیک کنین.

اضافه کردن کاور به اکانت در فیسبوکتصویر کاور در فیسبوک

  1. روی ایکون دوربین در کنار تصویر پروفایلتون کلیک کنید.
  2. برای انتخاب تصویر کاور در فیسبوک میتوانید از کاور های آماده فیسبوک استفاده کنید. برای اینکار روی select artwork کلیک کنید و تصویرتون های آماده رو انتخاب کنید.
  3. برای اضافه کردن کاور به جز کاور های آماده فیسبوک روی upload photo کلیک کنید.
  4. گزینه جذاب دیگه هم وجود داره ترکیب تصاویر برای پروفایل یا همون collage هست. تصاویر رو میتونید باهم ترکیب کنین.
  5. برای حذف کاور در فیسبوک هم میتونید روی remove کلیک کنید.

اطلاعات پروفایل را در فیسبوک بروز رسانی کنید

  1. وارد پروفایلتون بشید و روی  “About” کلیک کنید.
  2. در این بخش شما میتوانید اطلاعات مربوط به شغل ، فعالیت ها ، محل های که در آن زندگی کرده اید ، مخاطبین ، خوانواده و دوستان، جزئیات شما و یکسری اطلاعات سطحی دیگر را تغییر دهید.

لایک کردن و دنبال کردن صفحات عمومی در فیسبوک

توی فیسبوک شما میتونید برند های محبوب، تیم های ورزشی ، سلبریتی ها ، افراد ، نشریه ها رو دنبال کنید. شما میتونید توی فیسبوک با سرچ کردن به صفحاتی که به دنبال آن میگردید برسید و با لایک کردن و دنبال کردن این صفحات بروز رسانی ها ( پست) هارا در بخش news feed دریافت کنید.

تایم لاین در فیسبوکتایم لاین در فیسبوک

توی تایم لاین گزارش های خودتون رو میتونید ببینید ولی به صورت معکوس! تمام فعالیت هایی مثل بروز رسانی استاتوس ، اپلود تصاویر و ویدئو ، و تصاویری که در آن تگ شده اید نمایش داده میشود.

اضافه کردن دوستان در فیسبوکاضافه کردن دوستان در فیسبوک

کلا سه تا راه وجود داره که افراد رو به دوستان خود اضافه کنین. میتوانید آنهارا جستجو کنید یا در تب find friends به دنبال آنها بگردید و یا میتوانید لیستی از مخاطبین از طریق ایمیل ، شماره تلفن و … ایمپورت کنید.

برای پیدا کردن دوست در فیسبوک وارد بخش پروفایل شوید روی تب friends کلیک کنید و بعد روی find friends کلیک کنین. در این بخش ممکنه شما یک لیستی از درخواست ها برای دوستی یا یک لیستی از افراد پیشنهادی برای انتخاب دوست ببینید. اگر لیستی از مخاطبین رو آپلود کرده باشید هم میتونید همزمان با مرتب کردن مخاطبین اونارو به دوستاتون اضافه کنین.

ارسال پست در فیسبوک

بخش بعدی آموزش فیسبوک ارسال پست در فیسبوک هست . هدف اصلی فیسبوک کمک به ارتباط خوانواده ها و دوستان است. بهترین راه برای باخبر شدن از حال دوستان و خوانواده توضیح وضعیت با قرار دادن استاتوس (status) است.برای قرار دادن استاتوس در فیسبوک میتوانید انواع محتوائی که در نظر دارید را در باکس نوشتاری در بالای پروفایل قرار دهید و منتشر کنید.

علاوه بر این پست های مختلفی در فیسبوک نیز میتوانید منتشر کنید مانند

  • Feeling/Activity : هر حسی که الان دارید یا هر کاری که همین الان در حال انجام آن هستید.
  • Check in : وقتی در حال بازدید از شهری ، منطقه ای ، جائی هستید میتوانید با استفاده از چک این به دوستان خود بگوئید الان کجا هستید.
  • Tag Friends : اگر شما با دوستاتون بیرون چرخ میزنید و عکس گرفتید میتونید موقع منتشر کردن عکس دوستاتون رو تگ کنید.
  • Tag Event : اگر شما در یک رویدادی هستید میتوانید آن را تگ کنید
  • Ask for Recommendations : اگر به جائی منتقل شدین یا قصد سفر به منطقه ای دارین میتونین از توصیه های دوستاتون استفاده کنین.
  • poll : دوستاتون رو جمع کنین و نظرشون رو راجب یک موضوع خاص بپرسید.
  • Facebook Stories : هر مطلبی را که میخواهید میتوانید از طریق استوری هم منتشر کنید و برای اضافه کردن استوری روی ad to story کلیک کنید.. همچنین میتوانید با کلیک کردن روی تصاویر استوری دوستانتان را نیز ببینید.

تصاویر و ویدئو ها در فیسبوک

به بخش ارسال تصویر از آموزش فیسبوک رسیدیم .در فیسبوک میتوانید عکس ، فیلم ، ویدئو ، آلبوم و پخش زنده را اضافه کنید تا دوستان مشاهده کنند.

اپلود تصاویر  و ویدئو در فیسبوکتصاویر در فیسبوک

برای انتشار ویدئو ها و تصاویر در فیسبوک این مراحل را دنبال کنید.

  1. وارد پروفایل خود شوید.
  2. روی تب photos کلیک کنید.
  3. روی دکمه add photos/videos کلیک کنید.
  4. تصویر یا ویدئو را آپلود کنید.

چگونه در فیسبوک آلبوم تصاویر و ویدئو اضافه کنیم؟

برای قرار دادن آلبوم در فیسبوک این مراحل رو دنبال کنین.

  1. وارد پروفایل شوید.
  2. روی تب photos کلیک کنید.
  3. روی create album کلیک کنید.
  4. و در نهایت تصاویر و ویدئو هارا به البوم اضافه کنید.

چگونه در فیسبوک لایو بگذاریم؟

خب به بخش قرار دادن لایو در آموزش نصب فیسبوک رسیده ایم. برای پخش زنده در فیسبوک این سه مراحل را دنبال کنید.

  1. در باکسی که نوشته ” what is your minde ” دکمه live را کلیک کنید.
  2. در هنگام قرار دادن لایو میتوانید توضیحی راجب لایو بنویسید ، نظرسنجی قرار دهید ، دوستان خودرا دعوت کنید ، یک سوال مطرح کنید. اگر پخش زنده شما مربوط به بازی است میتوانید تگ بازی روی لایو بزنید.
  3. بعد که توضیحات را اضافه کردید go live را بزنید تا پخش زنده شروع شود.

ارتباط با دوستان در فیسبوک

در بخش news feed پست دوستان خودرا مشاهده میکنید. در پست ها میتوانید واکنش  و احساس خودرا کامنت کنید و پست هارا لایک یا دیسلایک کنید. از طریق گپ تصویری و متنی با آنها ارتباط برقرار کنید.

لایک ، کامنت ، انتشار

شبکه اجتماعی فیسبوک

در زیر هر پست like comment , share وجود دارد. با لایک علاقه خودرا به پست نشان میدهید. با زدن دکمه کامنت دیدگاه خودتون رو میتونید قرار بدید. و با کلیک روی گزینه share در واقع پست مورد نظر را به عنوان مسیج ، تایم لاین ، منتشر برای دوستان و… منتشر کنید.

ایموجی در فیسبوکایموجی در آموزش فیسبوک

اگر پست دوست شما سبب این شده که احساسی ، عصبی ، غمگین ، خوشحال ، خندان و… شوید میتوانید با قرار دادن ایموجی / شکلک احساس خودرا نسبت به پست دوستتان ابراز کنید.

انتشار محتوا در تایم لاین دوستانتان

هر محتوای را که میخواهید ارسال کنید را در تایم لاین دوستانتان نیز میتوانید ارسال کنید.

مسنجر فیسبوک

معرفی منسجر فیسبوک بخش بعدی آموزش فیسبوک است .برای گپ زدن با دوستانتان یا صفحه های عمومی از مسنجر فیسبوک استفاده کنید. در سایدبار سمت راست روی مسنجر کلیک کنید تا پیام های خودرا مدیریت کنید. برای ارسال پیام به دوستتان وارد صفحه پروفایلش شوید و روی send message کلیک کنید. در چت میتوانید استکیر ، ویدئو ، گیف ، ایموجی و… را ارسال کنید.

تماس ویدئوی یا تصویری در فیسبوک

وارد مسنجر شوید و با هرکسی که چت کرده اید با کلیک بر روی تماس تلفنی یا ویدئوی تماس آغاز میشود و میتوانید تماس برقرار کنید.

فید خبری در فیسبوک

فید خبری شامل پیام های فوری ، پست های دوستانتان که الگوریتم های فیسبوک فکر میکنند شما به آن علاقه مند هستید میباشد. ممکن است بنر های تبلیغاتی از طرف فیسبوک مشاهده کنید که الگورتیم های فیسبوک طبق رفتارتان در فیسبوک پیام های تبلیغاتی به شما نشان میدهند که فکر میکنند شما به آن نیاز دارید.

رویداد ها در فیسبوکرویداد ها در فیسبوک

صفحه رویداد ها در فیسبوک رویداد های که در آینده قرار است رخ بدهد را لیست میکند. این رویداد ها ممکن است توسط دوستانتان و یا گروه های که در آن عضو هستید تنظیم شده باشد. همچنین میتوانید با استفاده از زمان ، تاریخ ، مکان رویداد هارا فیلتر کنید. برای ورود به صفحه رویداد وارد صفحه اصلی بشید و در سایدبار سمت راست روی events کلیک کنید.

گروه ها در فیسبوک

در بخش گروه ها میتوانید گروه هایی که عضو آن هستید را مشاهده کنید و بتوانید گروه هایتان را در فیسبوک مدیریت کنید. همچنین در این بخش میتوانید هزاران گروه با دسته های مختلف را کشف کنید و به آنها بپیوندید. برای ورود به گروه ها در فیسبوک وارد پروفایل شوید و روی Groups کلیک کنید.

تماشا فیلم در فیسبوکتماشا در فیسبوک

در سال 2017 فیسبوک سرویس پخش ویدئو را اضافه کرد. در این بخش میتوانید ویدئو های افرادی و صفحاتی که دنبال میکنید را ببینید. همچنین میتوانید ویدئو های موردنظرتان را جستجو کنید و پیدا کنید. برای ورود به بخش تماشا ویدئو وارد پروفایل شوید و روی Watch کلیک کنید.

 مارکت پلیس یا بازار در فیسبوک

فیسبوک  نه تنها در سرویس پخش ویدئو با نتفلیکس رقابت میکند در صنعت بازار آنلاین نیز با ebay نیز رقابت میکند. در بخش بازار فیسبوک میتوانید محصولات خودرا قرار دهید. محصولات دیگران را مشاهده کنید و بر اساس منطقه و دسته بندی آنهارا فیلتر کنید. کالاهای مشابه را مرور کنید . برای ورود به بخش بازار وارد پروفایلتان شوید و در منو سمت راست روی market place کلیک کنید.

بازی در فیسبوکبازی در فیسبوک

یکی از ویژگی های جذاب فیسبوک بازی است. در بخش بازی میتوانید میلیون ها بازی پرطرفدار را پیدا کنید. نموداری وجود دارد که پرطرفدار ترین بازی هارا مشخص میکند و انواع بازی هارا میتوانید حتی با دوستانتان بازی کنید. این بخش جذاب رو حتما امتحان کنین.

راهنمای چند خطی برای افزایش دنبال کننده و لایک در فیسبوک

لایک و دنبال کننده در فیسبوک

همانطور که گفتیم فیسبوک یک جامعه بزرگ از تیپ های اخلاقی متفاوت است ولی همچنان تصاویر و ویدئو های فان پرطرفدار و جذاب هستند. مداوم در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید. هر روز دوستان جدیدی را اضافه کنید. تایم لاین دوستانتان محتوا قرار دهید و استاتوس فراموش نشود.

در پست هایی که قرار میدهید یادتان باشد که کاربران را فقط در یک چشم به هم زدن جذب کنید تا اسکرول باعث نشود که پست شما دیده نشود. در یک حوزه فعالیت کنید و استمرار داشته باشید.

تاثیر فیسبوک در بهینه سازی سئو سایت

به بخش آخر آموزش فیسبوک رسیدیم. با اینکه فیسبوک فیلتر است ولی گوگل این شبکه اجتماعی را بزرگترین شبکه اجتماعی جهان میداند. حتما از تاثیر سوشال سیگنال ها در سئو خبر دارید. حتی گرفتن چند لایک و چند بازدید در باز نشر مقاله تان در فیسبوک میتوانید تاثیر فراوان آن را در بهینه سازی صفحات مشاهده کنید.

 

منبع : اموزش فیسبوک

۲۱ مهر ۹۸ ، ۰۰:۲۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بالا بر

3 گام مهم در سئو که می‌تواند ترافیک سایت‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش دهد

در این مقاله قصد داریم به 3 گام اساسی برای بهبود سئو سایت بپردازیم و خواهیم گفت چگونه می‌توانید با رعایت این نکات، ترافیک فراوانی را روانه سایت‌تان کنید. پس با ما همراه باشید.

اگر تمام تصوراتی که تا به‌حال در زمینه‌ی بهینه‌سازی موتورهای جستجو داشتیم، اشتباه باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعاً با دیدن سؤالاتی نظیر این‌که آیا سئو به پایان راه رسیده است؟، یا آیا می‌توان سئو را به‌سادگی از زندگی خود حذف کرد؟ شما هم به فکر فرو رفته‌اید. اما واقعیت چیست؟ امیدوارم از صحبت‌های من برداشت اشتباه نکرده باشید ما مخالف سئو نیستیم. اتفاقاً تیم ما اخیراً حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای "نرم‌افزار بهینه‌ساز محتوا" به خود اختصاص داده است.
ما تنها با برخی از مفاهیم اشتباه و گمراه‌کننده و مقالات ناقص پیرامون سئو، که آن‌ها را به‌عنوان راه‌کارهای مفید به مردم تزریق می‌کنند، مخالف هستیم. یکی از عمده‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباهاتی که از سوی مردم می‌بینم این است که آن‌ها از ارزش واقعی تک‌تکِ کلمات به‌کار رفته در اصطلاح اختصاری SEO آگاه نیستند و از آن بهره نمی‌برند: S-E-O: Search (جستجو)، Engine (موتور)، Optimization (بهینه‌سازی) و در یک کلمه بهینه‌سازی موتور جستجو.
عنایت بفرمایید که جایگاه اولین کلمه پس از "جستجو" چه واژه‌ای می‌باشد! پس حال دیگر زمان آن فرارسیده که افکار سنتی و معمولِ "موتورهای جستجو" رو دور بریزید.
دسته‌بندی اصطلاحات "جستجو" و "موتور" در یک خانواده کار آسانی است و برای سالیان سال کاری معقول و منطقی به نظر می‌رسید. مثلا در گذشته وقتی از "بهینه‌سازی موتور جستجو" صحبت می‌کردیم، اغلب در مورد موضوعاتی صحبت می‌کردیم که در گوگل و یا شاید هم در بینگ (Bing) و یا کمی عقب‌تر، در یاهو تایپ می‌شد. اما آن روزها به پایان رسیده و حالا در سال 2019 هستیم!

1. جستجوی جدید

دورانی که تنها با تایپ کردن به جستجو می‌پرداختیم، به سر آمده و امروزه مردم جستجوی بیشتر و بیشتری با دستورهای صوتی انجام می‌دهند. مجله‌ی فوربس (forbes) در یکی از مقالات خود، سالِ 2017 را به‌عنوان سال جستجوی صوتی نامیده است.
و اگر در مغز ما چیپست‌هایی کار گذاشته شوند که بتوانند افکار ما را بخوانند، آن‌وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟! در این‌صورت تنها کافی است به موضوع مورد جستجو فکر کنیم و نتایج مربوطه را از طریق صفحه‌نمایش‌هایی که بر روی لنزهای تماسی ما تعبیه شده، مشاهده کنیم.
نتیجه‌گیری: دیدگاه ما نسبت به "جستجو" در حال تغییر است.
 
3 گام مهم در سئو
 

2. موتور جدید

مدت‌هاست که یوتیوب (YouTube) به‌عنوان دومین موتور جستجوی محبوب خودنمایی می‌کند. چنان‌چه ویدئویی تولید می‌کنید، این محتوای تولیدی شما نیاز به بستری مرتبط برای جستجو در یوتیوب دارد. چنین مفهوم مشابهی برای پادکست‌های اپل (که سابق بر این با عنوان iTune شناخته می‌شد) نیز صدق می‌کند. و این مطلب را هم از یاد نبرید که این روزها چه تعداد جستجوی فیس‌بوکی صورت می‌پذیرد؛ و حتی توییتری!
 
نتیجه‌گیری: دیدگاه ما نسبت به این موضوع که کدام "موتورها" ارزش جستجو کردن را دارند، در حال تغییر است.
 
و در نهایت بهینه‌سازی را هم نباید از یاد ببریم.لازم است این مطلب را در ذهن نگه دارید که: باید محتوای خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید و تحویل بدهید که تمام موتورهای مربوطه بتوانند آن‌را پیدا کنند، درک کنند و در آن لحظات بحرانی‌ای که کاربران در حال جستجوی اصطلاحات مربوطه هستند، با سرعتِ بالا نتیجه را در دسترس آن‌ها قرار دهند.
با وجودی‌که همواره می‌توانید دست به تغییرات ظریفی بزنید تا بتوانید شانس بالاتر رفتن رتبه‌ی محتوای سایت خود را بر اساس الگوریتم‌های خاص هر موتوری که از آن استفاده می‌کنید، افزایش دهید، اما به‌طور کلی بسیاری از فاکتورهایی که موتورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند، مشابه یکدیگر هستند.
بنابراین هدف شما باید، به‌عنوان سازنده‌ی محتوا، صرفاً ایجاد محتوای بهینه‌سازی شده‌ای باشد که بتوان آن‌را در موتورهای جستجوی مربوطه و با گونه‌های مختلفی از ورودی‌های جستجو، پیدا کرد.
و این همان بهینه‌سازی موتور در وب مدرن و آینده می‌باشد. و اگر نگرش شما نسبت به سئو جور دیگری است، یقیناً در اشتباه هستید. سئو هم‌چنان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. اگر بر این باورید که سئو دیگر اهمیت سابق را ندارید، سخت در اشتباهید. امروزه نقش سئو حتی از گذشته هم پررنگ‌تر است و طیف گسترده‌ تری نسبت به قبل دارد. و تا زمانی که اینترنت بخشی از زندگی ماست، سئو همچنان حائز اهمیت می‌ماند.
و احتمالاً اینترنت به هر نحوی که شده، برای همیشه در زندگی ما جا خوش خواهد کرد و این همان دلیلی است که توضیح می‌دهد چرا تقویت مهارت‌های سئو تا این حد مهم است.
در ادامه‌ی این مطلب سه گام مهم اما بسیار آسان را شرح می‌دهیم که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود هر یک از سه عنصر سئوی خود استفاده کنید.
 
3 گام مهم در سئو
 

گام اول: تمرکز بر روی تمامی روش‌ها و مفاهیم قابل جستجو

گام اول که مربوط به جستجو می‌باشد این است که اطمینان حاصل کنید که فعالانه کار می‌کنید تا زبان مورد استفاده‌ی مخاطبین ایده‌آل خود را درک کنید و آن‌را بشناسید.؛ یعنی باید مطمئن شوید که محتوای شما شانس خوبی در جستجوهای مبتنی بر متن و هم‌چنین جستجوهای صوتی و در نهایت برای جستجوهای فکری دارد.
بدیهی است که استفاده از ابزارهایی برای جستجوی پایگاهِ داده‌ی کلماتِ کلیدی گوگل، مفید می‌باشد. برای مثال، بهره‌گیری از StudioPress Sites می‌تواند ثمربخش یاشد. این نوع تجزیه و تحلیل، پنجره‌ی ارزشمندی رو به اصطلاحات و عباراتی باز می‌کند که کاربران وقتی به‌دنبال محتوای مرتبط با موضوع شما هستند، به جستجوی آن می‌پردازند.
اما به یاد داشته باشید که این تنها یک بُعد قضیه است. وقتی مردم درباره‌ی موضوع شما صحبت می‌کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مواقعی که سؤالاتی تصادفی می‌پرسند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اینجاست که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ابزاری عالی برای گوش دادن باشند. این‌جاست که ملاقات‌ها و صحبت کردن مستقیم با مردم واقعی می‌تواند پرفایده باشد. این‌جاست که نظرسنجی‌های انجام شده توسط مخاطبین می‌تواند دیدگاه خوبی ارائه دهد. اربابان بلامنازع بهینه‌سازی موتورهای جستجو، کسانی هستند که پای صحبت کاربران می‌نشینند و با آن‌ها هم‌دلی می‌کنند.
هنگامی‌که بدانید نظر مخاطبینِ ایده‌آل شما پیرامون موضوعتان چیست و رایج‌ترین سؤالات آن‌ها چه می‌باشد، آن موقع است که دانش لازم را برای ایجاد عناوین، خطوط موضوع و محتوای بدنه‌ای که با طیف وسیعی از زمینه‌های معنایی مختلف مرتبط خواهد بود، به دست خواهید آورد. درنتیجه توصیه‌ی ما این است که مهارت گوش سپردن به نظرات دیگران را در خود تقویت کنید تا به یک سازنده‌ی محتوای خبره تبدیل شوید.
 
3 گام مهم در سئو

 

گام دوم: تمرکز بر روی موتورهای جستجوی بیشتر

گام دومی که لازم است بردارید این است که تمامی موتورهای جستجویی که ممکن است مردم آن‌جا را به‌دنبال محتوایی که تولید می‌کنید، جستجو کنند، در نظر بگیرید و در نهایت راهی پیدا کنید تا محتوای خود را به بهترین شکل ممکن خلق کنید.
 برای مثال یوتیوب را در نظر بگیرید. آیا تا به‌حال ویدئویی در یوتیوب آپلود کرده‌اید که توانسته باشد سؤالات متنوعی را که زیر مجموعه‌ای از مخاطبین ایده‌آل شما یقیناً آن‌را در یوتیوب تایپ می‌کنند، پاسخ داده باشد؟
اگر تاکنون چنین کاری نکرده‌اید، همین حالا دست به‌کار شوید. لازم نیست محتوای تولیدی شما چیز پیچیده و عجیب‌وغریبی باشد. کافی است قسمتی از یک پست وبلاگ را بردارید، آن‌را به متن یا تصویر ساده‌ای که دارای صدای راوی یا موسیقی پس‌زمینه است، تبدیل کنید. سپس عنوانی هوشمندانه برای آن انتخاب کرده و یک توضیح مفید و کاربردی هم برای آن ارائه دهید تا یوتیوب تشخیص دهد که ویدئوی شما در چه زمینه‌ای است و آن‌را در نتایج جستجوی مربوطه نمایش دهد.
امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. سپس موتورهای جدیدی را شناسایی کنید تا بتوانید محتوای خود را به آنها اضافه کنید.
 
3 گام مهم در سئو

 

گام سوم: تمرکز بر روی بعد فنی و کدنویسی سایت

نکته‌ی سومی که نقش مؤثری در بهینه‌سازی محتوای شما دارد و باید آن‌را مد نظر داشته باشید، این است که مطمئن شوید وب‌سایت شما پایه و اساسی بسیار قوی دارد. چراکه وقتی محتوای شما مورد جستجو قرار می‌گیرد، (چه متنی، چه صوتی) و وارد هر موتور جستجویی که احتمال دارد وب‌سایت شما را به‌عنوان نتیجه‌ی جستجو بالا بیاورد، می‌شود، باید اطمینان حاصل کنید که میزبانی و زیرساختِ طراحیِ سایتِ شما، تمام عناصر اساسی را یک‌جا دارد.
 
سایت شما باید عملیات بارگذاری را سریع انجام دهد. باید بدانید که در واقع این فاکتور، فاکتورهای رتبه‌بندیِ مختلفِ دیگری را، - به دلیل اثری که بر تجربه‌ی بازدیدکننده‌ها می‌گذارد- ، تحت تأثیر قرار می‌دهد.
سایت شما باید قابل پاسخگویی توسط موبایل باشد (حتی این مورد می‌تواند در الویت قرار بگیرد و باید سایت شما علاوه بر این‌که از طریق لپ‌تاپ و کامپیوتر قابل دسترسی است، حتماً از طریق موبایل هم قابل دسترس باشد.)
سایت شما باید امن و مطمئن باشد.
سایت شما باید به‌طور واضح و شفاف کدگذاری شده باشد.
موارد دیگری نیز وجود دارد، اما فکر می‌کنم با همین گزینه‌های بالا پی به اصل مطلب برده باشید. البته این‌طور نیست که فقط کلمات مورد استفاده در صفحه‌ی شما حائز اهمیت باشد، بلکه تک‌تکِ عناصر موجود در صفحه‌ی شما بر تجربه‌ای که ربات‌های موتور جستجو و بازدیدکنندگان واقعی از آن صفحه دارند، تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل مواردی که در این گام آمده است نیز بسیار حائز اهمیت است.
شما درباره آنچه در این نوشته گفته شد چگونه فکر می‌کنید؟ تجربه یا نگرش خود را درباره آن با ما در میان بگذارید.  
 
منبع : مدیر وب
۱۲ مهر ۹۸ ، ۰۵:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بالا بر

کسب درآمد از تلگرام

کسب درآمد از تلگرام کلمه ای است که برای برخی ها رویا و برای برخی ها هم مثل آب خودن است, شاید برایتان سوال شده برخی ها چگونه از تلگرام کسب درآمد میکنند یا اینکه نحوه در آمد شان از تلگرام چیست؟ تمام کلمه کسب درآمد از تلگرام خلاصه میشود در در کانال و هرگونه تجارت در تلگرام مرتبط است با کانال تلگرام. برخی ها در تلگرام کانال دارند و به فروش محصولات میپردازند و برخی ها با گذاشتن تبلیغ در کانالشون به درآمد میرسند.

در این مقاله طی تجربیات خودم در ۴ سال قصد دارم بهترین روش های کسب درآمد از تلگرام که پاییز ۹۸ کارساز و پر سود است را در این مقاله بیارم. روش های مورد نظر صدرصد تضمینی هستند و شما میتوانید به یقین از این روش های به کسب درآمد برسید.

آموزش کسب درآمد از تلگرام

قبل از اینکه با روش های کسب درآمد از تلگرام آشنا شوید خدمتتون عارضم تمام روش های ما مرتبط با کانال تلگرام و با روش هایی که بهتون معرفی میکنیم شما میتوانید از چندین جا به کسب درآمد از تلگرام بپردازید.

کسب درآمد از همکاری در فروش در تلگرام

همکاری در فروش تلگرام

کسب درآمد از همکاری در فروش یک روش پول سار و عالی هست که خودم اولین باز ار این روش استفاده کردم و هنوزم استفاده میکنم و یک منبع درآمد خوب برای من است. حالا بریم سراغ اینکه همکاری در فرویش چیست؟ مفهوم دقیق همکاری در فروش را می‌توان در سایت‌های مختلف و بزرگ چون سایت‌هایی آمازون و یا دیجی کالا و … با فروش محصولات مختلف دانست. این سایت‌ها با فروش محصولات شرکت‌ها و افراد دیگر کمیسیونی را که برای دسته بندی‌های مختلف مشخص کرده‌اند دریافت می‌کنند. این مورد یعنی همکاری در فروش را می‌توان یکی از بهترین موارد و انتخاب‌ها برای داشتن شغل تلگرامی دانست. شما می‌توانید برای کسب درآمد از تلگرام با باز کردن کانالی در آن به فروش محصولات و خدمات مختلف بپردازید و از افراد برای همکاری به صورت درصدی و یا ریالی کمیسیونی را دریافت کنید.

در تلگرام شما راه های ساده‌تری نیز برای کسب درآمد را نیز دارید. به عنوان مثال، می‌توانید از قابلیت‌های مختلفی که تلگرام در خود جای داده است استفاده نمایید، به صورتی که شما با ثبت نام ، لینکی مخصوص از محصول را با توجه به مرتبط بودن موضوع کانال دریافت کرده و در کانال خود و یا سایر گروه‌ها قرار می‌دهید. این لینک به صورت درست و بدون مشکل کار کرده و مخصوص شما می‌باشد تا هر فروشی که از طریق لینکی که شما پخش کرده‌اید انجام شود مبلغی به شما تعلق گیرد.

معروف ترین سایت های همکاری در فروش میتوان به دیجی کالا, دایان شاپ,می مارکت و…… اشاره کرد.

شما میتوانید یک کانال فروشگاهی ایجاد کیند و با اشتراک گذاری عکس و لینک های همکاری در فروشتان محصولات رو به کاربران کانالتون معرفی کنید. و با افزایش ممبر کانال تلگرام تان میتوانید فروش تان را بالا ببرید.

کسب درآمد از پروکسی تلگرام

پروکسی تلگرام

یکی از پول ساز ترین روش های درآمد از تلگرام ساخت پروکسی تلگرام, شما میتوانید از این روش به چندین شیوه درآمد کسب کنید و تنها چیزی که نیاز دارید کمی سرمایه و دانش ساخت پروکسی تلگرام میخواد.

شما میتوانید در تلگرام یک کانال ایجاد کیند که فعالیت در اشتراک گذاری پروکسی تلگرام است و چندین تا پروکسی ایجاد کنید و در جا های مختلف پخش کنید و کانال اسپانسرینگ پروکسی رو هم کانال خودتون رو بگذارید. بعد از افزایش کاربران پروکسی تان شما شاهد این هستید که ممبر های کانالتون بالا میرود و بسیار ساده دارید دارید ممبر جذب میکنید.

حالا سوال اینجاست که روش درامد از تلگرام به این شیوه چگونه است؟ من میگم شما بشمارید . اول اینکه شما با افزایش ممبر کانال تلگرامتون میتونید تبلیغ بگیرید و بزارید کانالتون و از این روش پول دربیارید, دوم اینکه شما میتوانید پول بگرید پروکسی بقیه افراد بزارید کانالتون و بازم پول بگرید, سوم اینکه شما میتونید پروکسی هایی که ساختید اجاره بدید که بخش سود سازش همینه . شما با تعویض کانال اسپانسرینگ پروکسی تون میتوانید به بقیه پروکسی کانال ها پروکسی اجاره بدید اینقدر جذب ممبر کانال با این روش راحته برخی ها رو میشناسم ساعتی ۲۰۰ هزار تومن پروکسی اجاره میدم خودم جزو همین افراد هستم.

اگر شما یک پروکسی با ۲۰۰ هزار یوزر  داشته باشید میتوانید ماهانه ده میلیون تومن کسب درآمد کنید و این روش صدرصد تضمینی است . تنها مشکل این است که نیاز دانش ساخت پروکسی تلگرام است که ما دوره ساخت پروکسی تلگرام رو ایجاد کردیم و خدمت شما جهت دانلود گذاشته ایم.

تولید محتوای آموزشی و فروش در تلگرام

درآمد از تلگرام

یکی از پرسود ترین روش های درآمد در فضای اینترنت این ساخت  محتوای آموزشی با ارزش جهت فروش.

شما میتوانید محصولاتی ماننند دوره افزایش ممبر کانال, کسب درآمد از اینستاگرام و… همانند اینا ایجاد کنید و با یک کانال اختصاصی به فروش محصول خود بپردازید.

برای نمونه کانال هایی با موضوع کسب درآمد از اینترنت, کسب درآمد از تلگرام و حتی آموزش هایی که در قالب کانال های وی آی پی ایجاد کرده و همچنین آموزش ها برنامه های غذایی تناسب اندام که در ازای گرفتن مبالغی اجازه دسترسی به آموزش ها و عضویت را به کاربران ویژه خود می دهند.

شما در چه چیزی مهارت استعداد و تخصص خاصی دارید فرقی ندارد که بخواهید چه مطالبی را آموزش دهید این بستگی به میزان مهارت ها و علایق شما دارد.
هر زمان که تعداد و اعضای کانال شما به یک حد معینی رسید می توانید درآمدزایی خود را شروع کنید مثلا کلاس های آنلاین در مورد مطالب آرایشی ارائه دهید و یا آموزش های آشپزی.
شاید بپرسید که چگونه این محتوا را تهیه کنم نگران نباشید شما در حال حاضر یکی از پولساز ترین دستگاه ها را در اختیار دارید و آن هم موبایلتان است که می توانید از آن برای ضبط صوت یا ویس و همچنین فیلم برداری از خودتان و حتی ارائه نمونه کارهای تان استفاده کنید.

جهت فروش در کانال تلگرام شما میتوانید از درگاه اینترنتی آیدی پی استفاده کنید هم به شما درگاه میده هم این امکان رو میده فایل آموزشی رو آپلود کنید و کاربر بعد از خرید بتواند به صورت آنی فایل آموزشی را دانلود کند.

 

نتیجه گیری

کسب درآمد از تلگرام یکی از پیچیده ترین روش های درآمد آنلاین است اما بشود کسب و کار تلگرامی رو غلتک انداخت درآمد سر به فلک خواهد کشید, تمام روش های معرفی شده در این آموزش روش هایی هستند که خود بنده از آنها استفاده مینمایم و بهترین روش های سود آور است که در پاییز ۹۸ جوابگو هست.

روش های دیگه جهت کسب درآمد از تلگرام وجود دارد اما آنها دیگر از مد خارج شده یا زیاد پول ساز نیستند فعلا مهم ترین رش کسب درآمد از تلگرام پروکسی است که میتواند بسیار پول ساز باشد تا ۵۰ میلیون در ماه شما میتوانید از پروکسی کسب درآمد کنید.

 

منبع : کسب درآمد از تلگرام

۱۲ مهر ۹۸ ، ۰۵:۱۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بالا بر