بعد از صحبت در رابطه با انواع متفاوت هاست ها و همچنین تفاوت کنترل پنل های موجود، بهتر است که برای شما در رابطه با ویژگی ‌های بهترین ‌هاستینگ ها صحبت کنیم. با دانستن این ویژگی ‌ها شما می‌توانید با اطمینان بیشتری از  خدمات انواع متفاوت شرکت‌ های هاستینگ. بهره ببرید. بیایید با دیگر مواردی را بررسی کنیم که می‌توانند باعث شوند یک هاست کاربرد بهتری داشته باشد. ‌

هاست

قابلیت دسترسی 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ های بهترین ‌هاست، قابلیت دسترسی مناسب می‌باشد. در دسترس بودن یا به‌ عبارت ‌دیگر آپتایم، به مدت ‌زمانی گفته می‌شود که هاست که در این بازه زمانی فعال می‌باشد. بهترین ‌هاست ها در طول ماه، در هفت روز هفته و همچنین در بیست و چهار ساعت روز فعال می‌باشند و پایداری خودشان را حفظ می‌کنند. این ‌موضوع به این دلیل است که کاربران بتوانند در هر ساعتی از شبانه ‌روز از خدمات و اطلاعات موجود در سایت شما بهره ببرند و به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. آپتایم بودن به شما کمک می‌کند تا مشتریان خارجی که تفاوت زمانی با کشور ما دارند را نیز، به ‌راحتی به سمت خودتان جذب کنید. اگر می‌خواهید به‌ صورت بین‌المللی فعالیت داشته باشید، باید به سراغ گزینه‌ای بروید که پایداری و در دسترس بودن آن بالای نود و نه درصد باشد. تنها در این شرایط است که شما می‌توانید از خدمات بهترین ‌هاست بهره ببرید.

ظرفیت و حجم موجود در هاست

مورد دیگری که می‌تواند در دسته ویژگی‌ های بهترین ‌هاست قرار بگیرد، ظرفیت و حجم آن می‌باشد. شما باید از هاستی بهره ببرید که قابلیت ذخیره‌ سازی تمامی اطلاعات موجود در سایت شما را داشته باشد. هر هاست دارای فضای ذخیره‌ سازی مشخصی می‌باشد، این شما هستید که باید تعیین کنید که سقف حجم اطلاعات موجود در سایت شما چقدر ‌است، تا بتوانید یک هاست مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. بهتر است که همواره حدود یک الی دو گیگ بیشتر از ظرفیت مورد نیاز خود را در نظر بگیرید تا بدون هیچ ‌گونه مشکل و اختلالی بتوانید اطلاعات موجود در سایت خود را برای کاربران به نمایش بگذارید. البته به این ‌موضوع توجه داشته باشید که علاوه ‌بر فضای هاست، شما می‌توانید از انواع مختلف روش ‌های ذخیره‌ سازی آنلاین نیز بهره ببرید تا بتوانید هزینه ‌های خود برای استفاده از بهترین ‌هاست را پایین‌تر بیاورید.

سرعت پردازش بالای اطلاعات 

از دیگر ویژگی ‌های بهترین ‌هاست ما می‌توانیم به ‌سرعت پردازش بالای اطلاعات اشاره کنیم. در دنیای امروز که فعالیت ‌های مجازی بسیار گسترده شده‌اند، بهبود سرعت سایت می‌تواند به شما کمک کند تا گوی رقابت را از رقبایتان بربایید. سرعت بالای پردازش اطلاعات باعث می‌شود تا کاربران راحت‌تر از اطلاعات موجود در سایت شما بهره ببرند. در برخی موارد به دلیل سرعت پایین پردازش اطلاعات، کاربران ممکن است که صفحات سایت را ببندند و برای کسب اطلاعات مورد نیاز خودشان به سراغ سایت ‌های دیگر بروند. برای جلوگیری از این مشکل، حتما به سراغ هاستی بروید که سرعت پردازش اطلاعات مناسبی دارد.

پهنای باند کافی

اگر می‌خواهید از خدمات بهترین ‌هاست بهره ببرید، باید حتما هنگام ثبت سفارش به پهنای باند هاست مورد نظر دقت و توجه داشته باشید. مقدار ترافیکی که در ماه می‌تواند بر روی سایت شما قرار بگیرد، با نام پهنای باند شناخته می‌شود. یعنی ممکن است که با ورود هر کاربر، دانلود اطلاعات و یا آپلود اطلاعات، مقداری از فضای پهنای باند شما کسر شود. برای مثال اگر شما ماهانه یک گیگ پهنای باند داشته باشید و هر کاربر در صورت ورود به سایت شما حدود یک مگابایت از پهنای باند شما را به خودش اختصاص دهد، شما می‌توانید در ماه میزبان 1000 کاربر باشید.

معمولاً هنگام استفاده از خدمات بهترین ‌هاست، شرکت ‌های خدمات‌ دهنده میزان پهنای باند را مشخص می‌کنند تا شما بتوانید با اطلاعات دقیق‌تری از این خدمات بهره ببرید. برخی از شرکت ‌های خدمات‌ دهنده نیز ممکن است که خدمات پهنای باند خودشان را به‌ صورت نامحدود به شما ارائه کنند تا شما بتوانید بدون هیچ ‌گونه محدودیتی میزبان مشتریانی باشید که به سایت شما سر می‌زنند. نوع اطلاعات آپلود شده روی سایت شما نیز در میزان پهنای باند مورد نیاز تاثیرگذار می‌باشد. برای مثال اگر شما تنها در زمینه انتشار مقاله ‌ها فعالیت می‌کنید، نیاز به پهنای باند زیاد ندارید. اما از طرف دیگر اگر اطلاعات آپلود شده روی سایت شما به‌ صورت ویدئویی می‌باشند، قاعدتاً باید پهنای باند بیشتری را برای سایت خود در نظر بگیرید تا مشکلی در زمینه میزبانی از مشتریان و کاربران خودتان نداشته باشید.

پشتیبانی هاست 

علاوه‌ بر استفاده از خدمات بهترین ‌هاست برای تجربه بهتر، شما باید به پشتیبانی هاست نیز دقت و توجه داشته باشید. خدمات پشتیبانی بهترین ‌هاست معمولاً در زمره خدمات شرکت ‌هایی قرار می‌گیرد که هاستینگ و پشتیبانی سایت را به شما ارائه می‌دهند. شما زمانی می‌توانید از خدمات پشتیبانی مناسب بهره ببرید که شرکت مناسبی را برای استفاده از خدمات هاستینگ انتخاب کرده باشید. پیشتر برای شما گفتیم که هاست ها و سرور ها معمولاً به‌ صورت بیست و چهار ساعته و در هفت روز هفته فعال می‌باشند. پس اگر قرار است پشتیبانی برای این ‌هاست ها وجود داشته باشد، این پشتیبانی نیز باید به‌ صورت بیست و چهار ساعته و در هفت روز هفته آماده پاسخ ‌گویی به نیاز های شما باشد. خوشبختانه بسیاری از خدمات ‌دهندگانی که در زمینه ارائه هاست فعالیت می‌کنند، پشتیبانی مناسبی را ارائه می‌دهند.

علاوه‌ بر قابلیت تماس و ارتباط صوتی، شما می‌توانید با ارسال پیام و از طریق چت آنلاین نیز با پشتیبانان ارتباط بگیرید و مشکل خودتان را بیان کنید. به ‌هر حال شرکت خدمات ‌دهنده ای که به‌ عنوان یک شرکت معتبر در زمینه ارائه خدمات هاستینگ شناخته می‌شود، معمولاً پشتیبانی مناسب و قابل‌ اعتمادی برای خدمات خود در نظر می‌گیرد تا بتواند پاسخ ‌گوی نیاز مشتریان و کاربرانش باشد. شما نیز حتما هنگام استفاده از این خدمات تحقیق کنید تا مطمئن شوید که خدمات ‌دهنده مورد نظر شما، پشتیبانی مناسبی دارد یا خیر.

امنیت بالا 

بهترین ‌هاست دارای امنیت قابل ‌قبول و مناسبی است. در دنیای شلوغ پرمشغله‌ی امروز، از بین رفتن اطلاعات سایت شما و یا هک شدن آن‌ ها بسیار محتمل می‌باشد. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است به سراغ خدمات ‌دهنده و نوع هاستی بروید که امنیت آن نسبتاً بالا می‌باشد. هک شدن، پاک شدن اطلاعات، به‌ هم ریختن ترتیب اطلاعات و … مواردی می‌باشند که در صورت عدم استفاده از سرور امن، ممکن است برای شما به وجود بیایند. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را دست‌ نخورده و سالم نگه دارید، حتما به سراغ هاستی بروید که امن باشد. می‌توانید با استفاده از خدمات معتبرترین شرکت‌ هایی که در زمینه ارائه هاستینگ فعالیت می‌کنند، خیال خود را از بابت امن بودن سرویس ‌ها راحت کنید.

گرفتن بک آپ در بازه ‌های زمانی کوتاه 

از دیگر ویژگی ‌های بهترین ‌هاست گرفتن بک آپ و نسخه ‌های پشتیبانی در بازه ‌های زمانی نسبتاً کوتاه می‌باشد. با بک آپ گیری شما نگران از بین رفتن و پاک شدن اطلاعات سایت خود نخواهید بود و می‌دانید که در صورت بروز مشکل، می‌توانید با استفاده از بک آپ ‌های موجود، سایت خود را به حالت اولیه بازگردانید. در صورت بروز کوچک‌ترین ناهماهنگی ‌ها مانند نصب افزونه‌ های اشتباه یا آپدیت سایت توسط افراد غیرحرفه‌ای، ممکن است که تمامی اطلاعات سایت شما پاک شوند. اما با گرفتن بک آپ، خیال شما از بابت برگرداندن اطلاعات راحت خواهد بود. حتما هنگام استفاده از خدمات بهترین ‌هاست، به ویژگی بک آپ ‌گیری آن دقت داشته باشید.

ارائه کنترل پنل مناسب

بهترین ‌هاست دارای بهترین کنترل پنل نیز می‌باشد. همان‌ طور که پیش‌تر نیز کمی برای شما توضیح دادیم، کنترل پنل ها می‌توانند به شما کمک کنند تا نحوه فعالیت هاست را کنترل کنید و تنظیمات مورد نظر خود را روی هاست اعمال کنید. در واقع کنترل پنل ها راه ارتباطی میان شما و هاست می‌باشند که به شما این امکان را می‌دهند به شخصی ‌سازی هاست خود بپردازید. هنگام استفاده از خدمات بهترین ‌هاست، حتما به نوع کنترل پنلی که با هاست ارائه می‌شود توجه داشته باشید. پیشتر برای شما گفتیم که دو مورد از پرطرف‌دارترین کنترل پنل ها کنترل پنل سی پنل و کنترل پنل دایرکت ادمین می‌باشند. شما باید با توجه به ویژگی ‌های گفته‌ شده، یک مورد از این کنترل پنل ها را برای خود انتخاب کنید و در ادامه به سراغ هاستی بروید که از کنترل پنل مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند. تنها در این شرایط است که می‌توانید به‌ راحتی از هاست ارائه ‌شده بیشترین استفاده را ببرید.

امکان ثبت دامنه اضافی 

از دیگر ویژگی‌ های بهترین ‌هاست ما می‌توانیم به امکان ثبت دامنه ‌های اضافه روی هاست اشاره کنیم. تقریباً همه هاست ها امکان اضافه کردن دامنه را دارند، اما با توجه به سایت خود و اهدافی که در نظر دارید، باید حتما هاستی را انتخاب کنید که به ‌اندازه کافی قابلیت اضافه کردن دامنه را داشته باشد. با این قابلیت شما میتوانید در صورت نیاز چند سایت متفاوت را راه‌اندازی کنید.