سازندگان چینی گوشیهای هوشمند هنوز موفق نشدهاند به تسلط سامسونگ در بازار جهانی گوشیهای هوشمند پایان دهند. هواوی به این هدف نزدیک شد اما بهدلیل ممنوعیتهای تجاری، عقبنشینی کرد و بهنظر میرسد شیائومی همچنان جایگاه سوم خود را در فهرست برترین فروشندگان گوشیهای هوشمند جهان حفظ کرده است. بااینحال، سایر شرکتهای چینی از این نتایج رضایت ندارند و طبق گزارشها، بهدنبال اتخاذ استراتژی جدید درسال آینده هستند.
استراتژیهای جدید شرکتهای چینی بهجای تبلیغ گوشیهای پرچمدار، روی دستگاههای ارزانقیمت متمرکز خواهد بود. این یعنی سازندگان چینی درحال بررسی بازگشت به برنامههای کاری قدیمی توسعهی محصولات ارزانقیمت با مشخصات سختافزاری قدرتمند هستند. براساس گزارشی که در ویبو منتشر شده است، برخی از سازندگان گوشیهای هوشمند در چین قصد دارند محصولات خود را در سال آینده به سطح قیمتی ۱۵۰ دلار برگردانند.
منبع : زومیت