همه‌ی ما دارای حداقل یک پیج اینستاگرام برای خود هستیم. گاهی این پیج‌ها شخصی هستند و گاهی هم کاری. یکی از مسائل مهم در پیج‌های کاری، میزان نرخ تامل مخاطب با پبج اینتساگرام شماست. یعنی هرچقدر مخاطب بیشتر به استوری‌ها و پست‌های شما واکنش نشان دهد، پیج شما احتمال رشد بیشتری خواهد داشت.

حالا در این مقاله قصد دارم راه های عالی برا افزایش ریپلای استوری اینستاگرام را به شما آموزش دهم. یعنی چطور باعث شوید که مخاطبان شما نسبت به استوری‌هایی که می‌گذارید با شما تعامل ایجاد کنند. با من همراه باشید تا با انواع این راه کارها آشنا شوید.

 

چطور استوری با تعداد زیاد ریپلای بسازیم؟

چطور استوری ریپلای خور بسازیم؟

ابتدا باید بدانید که ریپلای استوری اینستا چیست. زمانی که شما یک استوری را منتشر می‌کنید، مخاطب باید با دیدن استوری شما به وجو بیاد و بخواهد که چیزی را در رابطه با استوری با شما مطرح کند، زمانی که فالوور شما نسبت به استوری واکنش نشان می‌دهد و کامنتی برای استوری شما ارسال می‌کند، یعنی استوری شما را ریپلای کرده است.

حالا باید بدانید که برای داشتن یک استوری با تعداد ریپلای یا ریکت (React)، بالا باید ایده‌ برای استوری اینستا داشته باشید. باید بتوانید استوری های جذب کننده بذارید. داشتن ایده برای استوری اینستا همیشه دغدغه‌ی اصلی تولید کنندگان محتوا برای پیج اینستاگرامشان بوده است. تعداد بازدید کنندگان استوری اسینستاگرام بسیار بالا است و این نشان می‌دهد که استوری اینستاگرام محلی مناسب برای تعامل مخاطب با پیج اینستاگرام است.

پس اگر پیج اینستاگرام شما عمومی است، و قصد دارید مخاطب بیشتری جذب کنید، باید استوری ریپلای خور بسازید. در ادامه ایده‌ها برای استوری به همراه نمونه استوری اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد تا، با پیاده کردن آن ایده‌ها بیشترین تعامل را در پیج خود ایجاد کنید.

 

بهترین ایده‌ ها برای افزایش ریپلای استوری

در این قسمت قصد دارم هر آنچه که به افزایش بازدید و ریپلای استوری اینستاگرام شما کمک می‌کند را برای شما به اشتراک بذارم. این‌ها بهترین راه کارهایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به پیشرفت پیج اینستاگرام خود کمک کنید.

ترتیبی در انجام این ایده‌ها برای استوری اینستاگرام وجود ندارد و و می‌توانید از آن‌ها به عنوان ایده استوری برای پیج کاری استفاده کنید.

 

  1. استفاده از لوکیشن و موقعیت در استوری اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام به پلتفرم خود لوکیشن یا موقعیت را اضافه کرد بی‌دلیل نبود. استفاده از ویژگی لوکیشن در استوری‌های شما تاثیر بالایی در تعامل و جذب مخاطبین شما دارد اکانت‌هایی که از موقعیت استفاده می‌کنند بیشتر از سایر اکانت‌ها بازدید دریافت می‌کنند.

ترکیب کردن لوکیشن با هشتگ‌های مربوط می‌تواند بازدید استوری‌های شما را چندین برابر کند. بازدید بیشتر استوری‌های شما مساوی است با فالوور بیشتر شما.

اگر به دنبال ریپلای استوری کراش خود هستید یا به دنبال این هستید که در کل ریپلای‌های زیادی دریافت کنید حتما از ویژگی لوکیشن در استوری استفاده کنید.

استفاده از لوکیشن اینستاگرام

 

  1. استفاده از هشتگ های خود

کسب و کار و برندی باید هشتگ‌های مخصوص به خود را داشته باشد. این هشتگ‌ها می‌توانند نام محصول، نام برند، نام کسب و کار یا هر چیز دیگری که نشانگر آن برند است باشد.

استفاده از هشتگ باعث می‌شود که نام آن کسب و کار، در ذهن مشتری جای بگیرد و بدون شک تا حد زیادی توجه مخاطبان شما را به سمت پیج جذب می‌کند.

هشتگ‌ها معمولاً در پست‌ها استفاده می‌شود، یعنی در کپشن پست‌ها. اما به کار بردن آن در استوری هم تاثیرگذار است و می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند.

 

  1. نشان دادن محل کار و فعالیت در استوری

نشان دادن نمونه کارهایی که انجام می‌دهید و نشان دادن خودتان، ممکن است برای مخاطب چندان جذاب و کافی نباشد. یکی از چیزهایی که به جذب مخاطب بسیار کمک می‌کند نشان دادن محل کار و فعالیت است.

ممکن است فالوورهای شما دوست داشته باشند محل کار شما را ببیند که آیا میز کار شما مرتب هست یا نه، محل کار شما چه شکلی است، آیا از گل‌ها در محل کار خود استفاده می کنید.

 در نشان دادن محل کار خود سعی نکنید کس دیگری باشید، خودتان باشید. فالوورهای شما و مخاطبین شما از دیدن محل کار و نحوه انجام کار شما لذت می‌برند و حس کنجکاوی آن‌ها تحریک می‌شود، همین موضوع به جذب مخاطب بیشتر و دریافت ریپلای استوری کمک می‌کند.

 

  1. در سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی در دنیا نیست که آدم ها از آن استفاده می‌کنند. اگر فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر شروع نکرده‌اید قطعاً از دریافت مخاطب بیشتر از طریق سایر شبکه‌های اجتماعی عقب مانده‌اید.

درست است که اینستاگرام بهترین ابزار برای تعامل با کاربران است اما، به شدت توصیه می‌کنم که به سایر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین هم بپیوندید. به عنوان مثال، می‌توانید فعالیت خودتان را در یوتیوب و فیسبوک شروع کنید و لینک اکانت اینستاگرام خود را در این دو پلتفرم به اشتراک بگذارید می‌توانید از طریق این دو پلتفرم، کاربران بسیار زیادی را به سمت پیج خود جذب کنید.

 

  1. به مخاطبین خود هدیه و آفر بدهید

یکی از بهترین استراتژی‌ها در رشد پیج اینستاگرام، دادن هدیه به فالوورها است. می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید و یا با همکاری یک برند دیگر انجام بدهید. همکاری کردن با یک برند دیگر میزان دیده شدن آفر و هدیه شما را بیشتر می‌کند.

با گذاشتن آفر یا هدیه در استوری، باعث می‌شوید که مخاطبان شما استوری را برای افراد زیادی به اشتراک بگذارند و به همین دلیل مخاطبان بسیار زیادی جذب می‌کنید و رشد پیج اینستاگرام شما حتمی خواهد بود.

برای معرفی کردن آفر خود می‌توانید از قابلیت Swipe Up استفاده کنید و درنهایت استوری را در قسمت هایلایت خود قرار دهید.

استفاده از آفر و هدیه به فالوورها

 

  1. استوری در مورد ترندها

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به جذب مخاطب و افزایش ریپلای استوری‌های خود کمک کنید، استوری گذاشتن در مورد ترندهای روز است.

به طور خلاصه نقد کوتاهی از یک کتاب معروف، محصول، خدمات یا هر چیز دیگری که دوست دارید تهیه کنید و هر ماه هم این کار را انجام دهید.

حتی شما می‌توانید استوری‌هایی در مورد بهترین‌های ماه جاری به اشتراک بگذارید. به شما توصیه می کنم لیستی در طول ماه تهیه کنید و تمام موارد جالبی را که می‌بینید و فکر می‌کنید که می‌تواند برای مخاطب شما جذاب باشد را یادداشت کنید و در مورد آن موضوعات استوری تهیه کنید.

 

  1. گذاشتن استوری آنباکسینگ

زمانی که یک بسته جدید به دست شما می‌رسد، بسیار هیجان انگیز است. این نشان می‌دهد که نشان دادن این هیجان برای فالوورهای شما هیجان انگیزتر است.

باز کردن بسته‌ها، حس کنجکاوی خیلی خاصی را برای فالوورها به ارمغان می آورد. پس زمانی که یک بسته به دست شما می‌رسد آن را آنباکسینگ کنید.

بلاگر های زیادی را دیده‌اید که (مخصوصا بلاگر های آرایشی)، بسته‌های آرایشی که برایشان ارسال می‌شود را در استوری باز می‌کنند و در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند. دلیل این کار، این است که مخاطبین استوری، از دیدن آنباکسینگ بسیار هیجان زده می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که میزان مخاطبان پیج شما بالا برود و و میزان ریپلای استوری افزایش پیدا کند.

آنباکسینگ یک ایده استوری فروشگاهی است. پیج‌های فروشگاهی می‌توانند از این ایده استوری خفن، برای جذب مخاطب بیشتر و افزایش ریپلای‌های خود استفاده کند.

گذاشتن استوری آنباکسینگ

 

  1. گذاشتن استوری های قبل و بعد

اگر کسب و کار شما به شکلی باعث ایجاد یک نوع تغییر می‌شود می‌توانید از این ایده برای استوری‌های خود استفاده کنید. آرایشگر‌ها، طراحان دکوراسیون، مربیان ورزشی و هر کسی که می‌تواند کسب و کاری دارد که نمایش قبل و بعد در آن امکان پذیر است.

شما با گذاشتن استوری‌های قبل و بعد، به مخاطبان خود نشان می‌دهید که چقدر در کار خود حرفه‌ای هستید و مخاطبان شما با به اشتراک گذاشتن استوری‌هایتان، سبب افزایش فالوور می‌شوند. همچنین فالوورهای پیجتان برای گرفتن اطلاعات از کسب و کار شما، شرکت در دوره‌های شما یا خرید محصول از پیجتان، استوری‌های تان را ریپلای می‌کنند و به این صورت ریپلای استوری شما افزایش پیدا می‌کند.

گذاشتن استوری های قبل و بعد

 

  1. گذاشتن استوری های آموزشی

گذاشتن مطالب آموزشی در استوری سبب می‌شود که تعامل کاربران با شما بالا رود. علاوه بر این، این کار باعث می‌شود شما یک متخصص در حوزه کاری خود شناسایی شوید.

تلاش کنید در حوزه کاری خود ویدئوها و تصاویر آموزشی تهیه کنید. به عنوان مثال اگر یک عکاس یا ادیتور هستید می‌توانید ویدئو‌ها و عکس‌هایی در زمینه‌ی ادیت عکس یا نحوه عکاسی با گوشی را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

اگر حوزه کاری شما این امکان را به شما نمی‌دهد که مطالب آموزشی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید خیلی ساده در مورد حوزه کاری خود با فالوورهای خود صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید اگر سوالی دارند از شما بپرسند و شما در استوری‌ها به سوال‌های آن‌ها پاسخ دهید. پس هر طور که شده با فالوورهای خود تعامل ایجاد کنید.

 

  1. از پشت صحنه کار خود استوری بذارید

زمانی که مشغول کار هستید یا مشغول تولید محتوا برای اکانت اینستاگرام خود هستید، گرفتن به فیلم‌های پشت صحنه هم دقت کنید. تمامی مخاطبان اینستاگرام و همه آدم‌ها دوست دارند بدانند که در پشت صحنه تولید محتوا چه می‌گذرد.

با استفاده از از همین پشت صحنه و اشتراک گذاری آن در استوری‌ها، می‌توانید مخاطبان بیشتری را به پیج خود جذب کنید و با فالوورهای خود تعامل ایجاد کنید.

 

  1. استفاده از لایو اینستاگرام

اگر می‌خواهید که بیشترین تعامل را با فالوورهای خود داشته باشید، حتماً از لایو اینستاگرام استفاده کنید. علاوه بر اینستاگرام سایر شبکه‌های اجتماعی در حال اضافه کردن قابلیت لایو به پلتفرم خود هستند. لایو به کاربران اجازه می‌دهد که در هر لحظه و به صورت زنده با فالوورهای خود در تعامل باشند.

همچنین لایو اینستاگرام یکی از قابلیت‌های فوق العاده اثربخش در افزایش فالوور محسوب می‌شود. امکان دارد در ابتدا زمانی که لایو می‌گذارید فقط 20 – 30 تا ویو داشته باشید این نباید شما را نگران کند، بی شک برای اولین بار بازدید زیادی نخواهید داشت.

اگر به صورت مکرر از لایو اینستاگرام استفاده کنید و سعی کنید که با همراهی یک فرد دیگر به صورت منظم لایو بگذارید امکان دارد که ویدیوهای شما به 500 تا 1000 تا برسد.

استفاده از لایو اینستاگرام

 

  1. استفاده از ویژگی نظرسنجی در اینستاگرام

از مدت‌ها قبل، ویژگی انجام نظرسنجی به اینستاگرام اضافه شده است. ویژگی نظرسنجی آنقدرها هم ایده جدیدی برای استوری اینستاگرام نیست اما، همچنان یک ایده جذاب برای جذب مخاطب به استوری است زیرا، با استفاده از ویژگی نظرسنجی مخاطبان را وادار می‌کنید که با شما در تعامل باشند. افزایش تعامل کاربران با استوری‌های شما، یکی از از اتفاقات موفقیت آمیز در اینستاگرام است.

شما با ویژگی نظرسنجی استوری اینستاگرام، سوال‌های ساده می‌پرسید که جواب‌های ساده دارند مثلاً اگر در زمینه طراحی دکوراسیون فعالیت دارید می‌توانید از فالوورهای خود بپرسید امروز دوست دارید که طراحی داخلی کلاسیک ببینید یا طراحی داخلی مدرن؟

با استفاده از قابلیت نظرسنجی اینستاگرام فالوورهای شما، بیشتر با استوری‌ها در تعامل خواهند بود و حتی در نظرسنجی شرکت خواهند کرد.

اینستاگرام با اضافه نمودن قابلیت نظرسنجی به پلتفرم خود، نشان داد که این قابلیت سبب می‌شود که بتوانیم با فالوورهای خود تعامل بیشتری داشته باشید و به رشد پیج اینستاگرام خود کمک کنید. استفاده از قابلیت‌های ارائه شده توسط اینستاگرام ساده‌ترین راه برای تعامل با فالوورها است.

استفاده از نظر سنجی در استوری اینستاگرام

 

  1. فالوورها را تشویق کنید که به شما پیام دهند

یکی از راه هایی که بشدت تعامل استوری اینستاگرام شما را بالا می‌برد تشویق فالوورها به پاسخ استوری شماست. سعی کنید مطالبی را در استوری بیان کنید که فالوور برای پاسخ دادن به آن حتماً استوری شما را ریپلای کند.

 مثلاً به فالورهای خود بگوید اگر می‌خواهید فلان مطلب را برای شما به اشتراک بگذارم عدد ۴ را در پاسخ به این استوری ارسال کنید. کلا از هر روشی که می‌توانید مخاطبان را خود را تشویق کنید که استوری شما را ریپلای کنند. با انجام این کار تعامل را در پیج خود به شدت بالا می‌برید.

 مطمئن باشید که با این کار فالوورهای شما افزایش پیدا خواهد کرد. یکی از چیزهای دیگری که فالوورها را تشویق می‌کند به استوری شما کامنت دهند، غلط املایی است. یعنی زمانی که شما به اشتراک گذاری استوری می‌پردازد و مطالبی را در استوری می‌نویسید، با نوشتن غلط املایی می‌توانید فالوورها را تشویق کنید که غلط شما را به شما گوشزد کنند. همین موضوع سبب می‌شود که فالوورها استوری‌های شما را ریپلای بزنند و تعامل در پیج شما افزایش پیدا کند.

 

  1. به فالوورها بگویید که Post Notification را در پبج شما روشن کنند.

یکی دیگر از راهکارهایی که به افزایش فالوور شما و ایجاد تعامل فالوورها با پیج شما کمک می‌کند، این است که از فالوورهای خود بخواهید Post Notification  را برای پیج شما فعال کنند.

با فعال شدن این قسمت، هر زمان که شما پست جدیدی یا استوری جدیدی را منتشر کنید، فالوورها روی گوشی‌های همراه خود نوتیفیکیشن دریافت می‌کنند و خیلی سریع متوجه می‌شوند که شما استوری و پستی را به اشتراک گذاشتید. این ترفند بدون شک به افزایش تعامل مخاطبین با پست‌ها و استوری‌های شما کمک می‌کند.

روشن کردن Post Notification توسط فالوورها

 

  1. خود واقعی‌تان را به اشتراک بگذارید

زندگی شما مانند زندگی همه انسان‌های کره زمین، کامل و بی نقص نیست و از طرفی هم قرار نیست که تمام روز زندگی شما به یک شکل پیش برود. استوری‌های شما باید کاملا طبیعی باشد، سعی نکنید همیشه عالی و پرفکت باشید در حال انجام هر کاری که هستید و مشغول انجام هر کاری که هستید می‌توانید آن را به صورت داستان با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. اگر عجله دارید می‌توانید خیلی راحت این را به فالوورهای خود بگویید اگر حوصله ندارید می‌توانید این را خیلی راحت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

دقت داشته باشید که اگر در یک حوزه کاری مشخص فعالیت می‌کنید، مثلاً اگر یک مربی ورزش هستید نباید تنبل به نظر برسید زیرا این کار فالوورهای شما را نسبت به ورزش و حوزه کاری‌تان بی‌ انگیزه می‌کند. یک مربی ورزشی باید همیشه پر انرژی و با انگیزه باشد و سعی کند که به فالوورهای خود این انرژی و انگیزه را منتقل کند.

 

  1. در مورد مسائل مختلف حرف بزنید و استوری بذارید

یکی از چیزهایی که باعث افزایش تعامل در استوری اینستاگرام می‌شود، نظر دادن و صحبت کردن در رابطه با موضوعات مختلف است.  اگر همیشه نظری خنثی در رابطه با موضوعات مختلف داشته باشید. پیج شما حوصله ‌سربر می‌شود و از نظر مخاطب خسته کننده به نظر می‌آید.

 مطمئن باشید شما هر نظری که راجع به هر موضوعی داشته باشید افرادی هستند که با شما مخالفت کنند، برای همین در تمامی موضوعاتی که پیش می‌آید نظرات خود را بیان کنید و خنثی نباشید. اگر موضوع خاصی وجود دارد که به آن علاقه دارید آن موضوع می‌تواند محتوای مناسبی برای استوری‌های اینستاگرام شما باشد.

 

  1. استفاده از تیزر در استوری اینستاگرام

یکی از چیزهایی که بشدت برای مخاطب جذاب است، تیزر محصولات است.  یکی از کارهایی که می‌توانید برای محصولات جدید خود انجام دهید ساخت چند تیزر به صورت ویدئو یا عکس‌های بسیار جذاب است. همانطور که می‌دانید، اینستاگرام یک پلتفرم است که، آدم‌ها در آن سرگرم می‌شوند و شما اگر بتوانید مخاطب خود را به خوبی سرگرم کنید در این پلتفرم موفق خواهید شد.

برای اینکه نمونه تیزرهای موفقی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند را ببینید هشتگ محصول جدید، را جستجو کنید و تیزرهای موفق را ببینید و سعی کنید از آن‌ها برای ساخت تیزر محصولات خود ایده بگیرید.

 

  1. استفاده از استیکرهای اینستاگرام در استوری

یکی از چیزهایی که بشدت استوری‌های شما را جذاب و دیدنی می‌کند استیکرهای اینستاگرام است. اگر خلاقیت داشته باشید می‌توانید با استفاده از استیکرهای اینستاگرام، کارهای بسیار جالبی انجام دهید و توجه فالوورها را به سمت استوری‌های خود جلب کنید. سعی کنید که همیشه از جدیدترین استیکرهای ارائه شده توسط اینستاگرام استفاده کنید.

استفاده از استیکر اینستاگرام

 

  1. معرفی محصول در استوری اینستاگرام

مطمئنم زمانی که شما یک پیج فروشگاهی دارید، محصولات متنوعی را برای ارائه به مخاطبان خود خواهید داشت. اگر یک محصول یا خدمات جدیدی دارید آن را در بخش استوری به فالوورهای خود معرفی کنید.

محصول خود را از زوایای مختلف نشان دهید حتماً از نحوه استفاده از محصول خود ویدئو بگیرید و نحوه کار با آن را نشان دهید.

اگر خدمات و سرویسی را ارائه می‌دهید، ویدئویی برای استوری تهیه کنید و از فواید آن برای استفاده مشتریان بگویید در مورد مزایا و معایب آن صحبت کنید.

 

  1. دیگران را در استوری منشن کنید

یکی از ایده‌هایی که همیشه در افزایش بازدید استوری اینستاگرام و افزایش مخاطب شما کمک کننده است، منشن کردن افراد دیگر است. استفاده کردن از منشن‌ها راه بسیار خوبی برای ایجاد رابطه با افرادی است که دوست دارید و محتوایی نزدیک به محتوای شما دارد.

زمانی که اکانت‌های دیگر شما را منشن می‌کنند، یا شما اکانت‌های دیگری را منشن کنید و آن اکانت استوری شما را مجدداً استوری می‌کند این کار باعث افزایش بازدید استوری شما و جذب مخاطب جدید در پیج شما خواهد شد. زیرا می‌توانید برای جذب مخاطب منشن کنید، می‌توانید با ایجاد رابطه قوی با پیج‌های دیگر از آن‌ها بخواهید که با منشن کردن شما به رشد پیج‌تان کمک کنند.

در استوری افرادی را منشن کنید

 

  1. استفاده از قابلیت لینک در استوری اینستاگرام

در گذشته این قابلیت، لینک (link)، نام نداشت و اگر می‌خواستید لینکی را در استوری قرار دهید باید از قابلیت swap up استفاده می‌کردید، که آن قابلیت هم فقط برای پیج‌های بالای 10 هزار فالوور در دسترس بود. در آپدیت جدید اینستاگرام شما هر تعداد فالوور که داشته باشید می‌توانید لینک وب سایت مورد نظرتان را بگذارید.

استفاده از لینک وب سایت باعث افزایش اعتماد مخاطبین نسبت به شما می‌شود. زیرا داشتن وب سایت یعنی داشتن اعتبار بیشتر.

اگر پیج شما پیج فروشگاهی و معرفی محصول نیست می‌توانید از قابلیت لینک برای معرفی مقالات یا سایت‌های بسیار عالی استفاده کنید. با این کار مخاطبان به پیج شما بر می‌گردند و برای وارد شدن به آن سایت با کلیک کردن روی آن لینک دوباره استوری شما را نگاه می‌کنند. گاهی هم استوری‌های شما را برای افراد دیگری ارسال می‌کنند که به آن لینک نیاز دارند.

گذاشتن لینک وب سایت در اینستاگرام

 

  1. پست‌های خود را در استوری منتشر کنید

یکی از چیزهایی که به افزایش بازدید پست و استوری شما کمک می‌کند، این است که پست‌های جدیدی را که منتشر می‌کنید را، یک بار دیگر در استوری منتشر کنید و از فالوورهای خود بخواهید که پست جدید را لایک کنند و برای آن کامنت بگذارند. گاهی هم می‌توانید پست جدیدی را که گذاشتین در استوری تار کنید و روی آن استیکری قرار بدهید تا مخاطبین برای وارد شدن به آن پست با استوری‌های شما در تعامل بیشتری قرار بگیرند.

این‌ها فقط ترفندهایی است که با کمک آن‌ها می‌توانید مخاطبین را بیشتر در استوری‌های خود نگه دارید و تعامل را در پیج اینستاگرام خود بالا ببرید.

 

  1. ویدئو بسازید و در استوری منتشر کنید

همان‌طور که گفتم اینستاگرام یک پلتفرم سرگرمی است و شما باید از هر راهی برای سرگرم کردن مخاطب خود استفاده کنید. یکی از چیزهایی که به شدت به سرگرم کردن مخاطبین اینستاگرام کمک می‌کند ویدئوهای کوتاه و جذاب است. ساخت ویدئو یکی از موثرترین ایده‌ها برای افزایش تعامل در استوری است. اگر واقعاً دوست دارید که استوری های شما بازدید بالایی دریافت کند و تعامل زیادی با مخاطبین داشته باشید از ساخت و ادیت کردن ویدئو و غافل نشوید.

مطمئن باشید ساخت ویدئو کار خیلی راحتی نخواهد بود و وقت زیادی را از شما خواهد گرفت اما مطمئناً بازدهی بسیار بالایی را در اینستاگرام به شما خواهد داد.

 

  1. اضافه کردن موزیک به ویدئو و استوری

اگر وقت و هزینه زیادی را نمی‌خواهید پای ادیت ویدئو بگذارید، می‌توانید خیلی ساده با یک سری از نرم افزارهای رایگان به ویدئو‌های خود موزیک اضافه کنید و آن‌ها را در استوری منتشر کنید. برای اضافه کردن موزیک به ویدئوهای خود اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارد که با یک سرچ ساده می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

اینستاگرام هم قابلیت اضافه کردن موزیک به پست و استوری را دارد ولی کاربران ایرانی هنگام مشاهده پست و استوری امکان دارد با ارور Instagram music is not available in your region   روبرو شوند. اگر آی پی شما عوض شود می‌توانید صدای موزیک اینستاگرام را بشنوید و این تعامل را دریافت خواهید کرد.

در ایران بهتر است از موزیک‌های خود اینستاگرام استفاده نکنید زیرا اکثر کاربران شما ایرانی هستند و امکان دارد ابزاری را برای تغییر آی پی نداشته باشند برای همین صدای موزیک شما را نمی‌شنوند و به سرعت از استوری‌ها رد می‌شود.

 

  1. هر روز یک جمله انگیزشی استوری کنید

اگر موضوع پیج شما انگیزشی نیست، یکی از ایده‌های جذب مخاطب و افزایش تعامل در استوری‌ها به اشتراک گذاری جملات انگیزشی است.

زمانی که شما یک جمله انگیزشی را در استوری خود با مخاطبین به اشتراک می‌گذارید، مخاطبان شما حس خوبی دریافت می‌کنند و همین حس خوب، سبب می‌شود که همیشه به پیج شما و استوری‌های شما سر بزنند و حتی برای دیدن جملات انگیزشی هر روز استوری‌های شما را چک کنند.

برای گذاشتن جملات انگیزشی با استفاده از ابزارهای گرافیکی، تصاویر بسیار زیبایی را در پس زمینه جمله قرار دهید به این صورت هم تصویر زیبایی را به نمایش گذاشته اید و هم جمله‌ای منتشر کرده اید که حس خوبی را در مخاطبان ایجاد کرده است.

 

  1. از گرافیک بسیار زیبا در استوری‌ های خود استفاده کنید

این موضوع در ادامه ایده قبلی است. زمانی که می‌خواهید موضوعی را در استوری برای مخاطبین خود بیان کنید ویدئو تنها راهکار آن نیست. شما با استفاده از یک تصویر بسیار جذاب و متن دلنشین هم می‌‌توانید به اندازه یک ویدئو تاثیر گذار باشید.

 علاوه بر همه این‌ها لازم نیست حتماً خود را مجبور کنید که ادیت عکس و نوشته را یاد بگیرید، اینستاگرام از تصاویر زمینه‌ای را برای گذاشتن در استوری ارائه کرده است. همچنین ابزارهای وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تصاویر زمینه‌ی استوری، برای متن خود تهیه کنید که بسیار زیبا و جذاب هستند. دو اپلیکیشن canva و paintrest، دارای تصاویر بسیار زیبایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها استوری‌های زیباتری داشته باشید.

 

  1. رضایت مشتری را در استوری نشان دهید

یکی از کارهایی که تاثیر بسزایی در افزایش مخاطب شما در اینستاگرام دارد، منتشر کردن رضایت مشتریان نسبت به خدمات و یا محصول شما است. اگر خدمات و محصولی را به مشتریان ارائه می‌دهید، از مشتریان راضی خود بخواهید که رضایت خود را برای شما ارسال کنند و شما آن‌ها را در استوری با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، این است که از رضایتی که آن‌ها برای شما ارسال کردند اسکرین شات بگیرید و آن‌ها را استوری کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش مخاطب در استوری‌های شما می‌شود، اعتبار و اعتماد به پیج شما را هم بالا میبرد.

حتی می‌توانید از مشتری خود بخواهید که ویدئوی تهیه کند و در آن به آنباکس محصول بپردازد یا ویدئویی تهیه کند و در آن تجربه کار خودش را با محصول یا خدمات شما بیان کند.

 

  1. موفقعیت خود را نشان دهید

هیچکس از به رخ کشیدن چیزی خوشش نمی‌آید اما برای جذب مخاطب در حد بسیار کم می‌توانید این کار را انجام دهید. اینستاگرام علاوه بر سرگرمی محلی است که شما بتوانید سبک زندگی خود را نشان دهید. اگر در کار یا زندگی خود موفق هستید و احساس رضایت دارید می‌توانید آن را در اینستاگرام به مخاطبان خود بگویید و به آن‌ها بگویید که به چه چیزهایی دست یافته‌اید و علت رضایت شما چیست. بسته به فعالیتی که انجام می‌دهید باید تعادلی بین خود نمایی و فروتنی در نشان دادن سبک زندگی خود برقرار کنید.

 

  1. نمونه کارهای خود را در استوری منتشر کنید

اگر شغل شما طراح دکوراسیون، طراح لباس، عکاسی، برنامه نویسی و غیره است یا اصلاً محصولی را تولید می‌کنید این ایده به درد شما می‌خورد.

اینستاگرام فضای بسیار مناسبی برای نمایش نمونه کارهای شغل‌های مختلف است. از اینستاگرام برای نمایش دادن کارهای خود استفاده کنید. در ابتدا می‌توانید ویدیوی بگیرید و در مورد نوع کارتان صحبت کنید و سپس به انتشار نمونه کارهای خود در استوری بپردازید و در مورد هر یک توضیحاتی را ارائه دهید.

این کار به جذب مخاطبان شما بسیار کمک خواهد کرد و تعامل را در پیج شما بالا خواهد برد زیرا با نمایش نمونه کارها به مخاطبان خود نشان می‌دهید که چقدر در کار خود حرفه‌ای هستید و تنوع زیادی در کارهای شما وجود دارد.

 

  1. حین کار ویدئو بگیرید و آن را استوری کنید

اگر پیج شما کاری است و فالوورهای شما به خاطر کارتان شما را فالو کردند، ایده بسیار خوبی است که ویدئوهایی از حین کار کردن خود در استوری به اشتراک بگذارید. ممکن است در ابتدا، عکس و فیلم گرفتن حین کار باعث برهم خوردن تمرکز شما شود و کمی برای شما سخت باشد اما به مرور زمان با آن کنار می‌آیید و آن جزئی از کار خود می‌دانید، زیرا اینستاگرام هم بخش دیگری از کار شما است که، می‌تواند به رشد کار شما کمک کند.

اگر کار شما به صورتی است که اتفاق خاص و جذابی در طول کارتان رخ نمی‌دهد و چیزی برای نمایش ندارید می‎توانید موبایل خود را در یک جایی ثابت کنید و از روز کاری خود تایم لپس بگیرید. به این تایم لپس موزیک اضافه کنید و آن را در استوری منتشر کنید. این چیزها برای مخاطبین اینستاگرام بسیار جذاب است زیرا آن‌ها می‌خواهند بدانند که هرکس چگونه زندگی را تجربه می‌کند و به کسب درآمد می‌پردازد.

 

  1. عکس پس زمینه‌ ی خود را بسازید

شاید در ابتدای کارتان نمی‌خواهید زیاد برای تولید محتوا هزینه کنید، پس از اینکه کار و برند شما شناخته شد باید هزینه‌هایی برای تولید محتوای ویدئویی و تولید محتوای تصویری و گرافیکی پرداخت کنید.

یکی از این محتوا‌ها تصاویر پس زمینه اختصاصی است.  اگر خودتان بلد نیستید که با استفاده از ابزار گرافیکی عکس‌های پس زمینه موبایل بسازید که افراد بتوانند آن‌ها را دانلود کنند می‌توانید، خیلی ساده از یک طراح گرافیک کمک بگیرید که در زمینه کاری شما تصاویر پس زمینه یا والپیپر بسازد. مردم بخصوص نوجوان‌ها عاشق تصاویر پس زمینه هستند.

ساخت تصویر پس زمینه یکی از راه‌های بسیار خوب و نامحسوس برای شناخت و دیده شدن برندینگ شما است. به این صورت که هر بار افراد تلفن همراه خود را نگاه می‌کنند برند شما را می‌بینند.

مطمئن باشید عکس پس زمینه‌‌ای را که پست می‌کنید، افراد زیادی از آن اسکرین شات می‌گیرند. پس سعی کنید هیچ چیز اضافه‌ای را روی آن ننویسید همچنین سعی کنید که مقداری فضای خالی در بالا و پایین اطراف تصویر پس زمینه در نظر بگیرید تا افراد بتوانند به راحتی آن را کراپ کنند.

دو راه برای نشان دادن تصاویر پس زمینه به فالوورهایتان امکان پذیر است. یک اینکه می‌توانید به فالوورهای خود بگویید که قرار است عکس‌های پس زمینه اختصاصی خود را به اشتراک بگذارید و در استوری‌های بعدی عکس‌ها را پشت هم منتشر کنید، دوم اینکه می‌توانید از قابلیت لینک استفاده کنید و لینکی که تصاویر را در dropbox آپلود کرده اید را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

 

  1. در مورد بررسی محصولات استوری بذارید

مهم است که پیج اینستاگرام شما یک پیج شخصی است و متعلق به کسب و کار شماست. گذاشتن استوری بررسی محصولات دیگران یکی از ایده هایی است که بشدت به تعامل بالای پیج اینستاگرام به شما کمک می کند. در اینستا استوری ها سعی کنید خود را در مورد محصول مد نظر در قالب یک ویدیو یا عکس نوشته منتشر کنید و در مورد ویژگیهای آن محصول صحبت کنید. در انتشار این سبک استوری ها حتما از هشتگ های مرتبط استفاده کنیم و برند محصولی که به بررسی آن می پردازید را تگ کنید.  این امکان وجود دارد که استوری های شما توسط تولید کنندگان آن محصول و آن برند دیده شود و آنها استوری شما را به اشتراک بگذارند به این صورت شما مخاطبان بسیار زیادی جذب خواهید کرد تعامل برای استوری بالایی را دریافت می‌کنید.  فقط توجه داشته باشید که نه شما باید بسیار جذاب و صادقانه باشد.

از آنجایی که این سبک استوری ها می تواند بازدید زیادی را دریافت کند به شما توصیه می کنم که آنها را در بخش هایلایت به مدت چند روز اضافه کنید تعامل های لازم را در پیج اینستاگرام به دست آورید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردم به شما ایده‌هایی را معرفی کنم که با استفاده از آن‌ها بتوانید ریپلای‌های بیشتری را در استوری‌های اینستاگرام خود دریافت کنید. استفاده از این ایده‌ها سخت نیست. فقط کافی است شما بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام خود وقت بیشتری بگذارید و بدانید که پلتفرم اینستاگرام هم، مکمل کسب و کار شماست و اگر رشد خوبی  داشته باشد به رشد کسب و کار شما هم کمک خواهد کرد. اگر ایده دیگری برای افزایش ریپلای استوری اینستاگرام می‌دانید در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید و اگر از هر کدام از این ایده‌ها استفاده کرده‌اید تجربه استفاده خود را به ما بگویید.