انواع ویزای شینگن

ویزای ملی :

ویزای ملی برای اشخاصی مناسب است که با هدف خاص و مدت محدود می‌خواهند در یکی از کشورهای شینگن اقامت داشته باشند و سپس به کشور خود بازگردنند و نیز قصد سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن را ندارند.

ویزای شینگن نوع A :

ویزای شینگن نوع A نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است و به ویزایی گفته می شود که با داشتن آن اجازه دارید در یکی از فرودگاه های کشورهای حوزه شنگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کنید.همراه داشتن این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه‌های کشورهای محدوده شینگن معتبر است.

ویزای شینگن نوع B :

ویزای شینگن نوع B نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که داشتن آن به شما این اجازه را می‌دهد تا برای مدت‌زمان حداکثر ۵ روز از خاک کشوری در ناحیه شینگن عبور کنید.

ویزای شینگن نوع C :

ویزای شینگن نوع C در واقع روادید کوتاه‌مدت است و برای مدت‌زمانی که موفق به دریافت آن می شوید شما حق دارید در کشورهای عضو اتحادیه شینگن اقامت داشته باشید.

ویزای یک‌بار ورود (Single-entry) :

این ویزا همان طور که ار نامش مشخص است، فقط برای یک‌بار ورود به یکی از کشورهای عضو شینگن اعتبار دارد و به‌محض این که کشوری که به ان وارد شدید را ترک کنید، اعتبار ویزای شما فارغ از اینکه مدت‌زمان آن به پایان رسیده یا نه، به اتمام خواهد رسید. افرادی که از تور اروپا استفاده میکنند هم از همین نوع ویزا دریافت میکنند.

ویزای دو بار ورود شینگن :

این نوع ویزا نیز شرایطی مشابه با ویزای یک‌بار ورود دارد با این تفاوت که شما دو بار اجازه دارید تا به کشوری در ناحیه شینگن ورود کنید.توجه فرمائید که استفاده از این فرصت (دو بار ورود) در محدوده زمانی مشخص که در ویزا ذکر شده قابل استفاده است.

ویزای چند بار ورود شینگن (Multiple-entry) :

ویزای چند بار ورود ویزایی است که شما با داشتن آن می توانید نصف مدت زمان ویزا را در پارت های زمانی ۹۰ روزه در کشورهای حوزه شینگن اقامت داسته باشید.به طور مثال اگر شما ویزای ۱ ساله مالتی پل دریافت کنید، ۶ ماه از آن را در پارت های زمانی حد اکثر ۹۰ روزه میتوانید در حوزه شینگن تردد و اقامت داشته باشید.البته برای ویزاهای مالتی پل ۳ ماهه اکثرا مدت زمان اقامت ۳۰ روزه در نظر گرفته میشود.

تمدید ویزای شینگن :

تمدید مدت اعتبار ویزا درصورت داشتن دلایل منطقی و قابل اثبات قابل انجام است و شما می‌توانید به مؤسسات مربوطه در یکی از کشورهای شنگن مراجعه کرده و برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.

به طور کلی برای درخواست ویزای شینگن چه مدارکی نیاز است؟

  • گذرنامه :

همراه داشتن اصل گذرنامه امضا شده با حداقل اعتبار ۶ ماه و چنانچه شینگن در پاسپورتهای قبلی خود داشته اید، اصل پاسپورت ها و کپی شینگن ها نیز لازم است.شناسنامه و کارت ملیترجمه‌ی شناسنامه با فتوکپی از تمام صفحات باید حتماً موجود باشد.

  • عکس :

عکس پرسنلی جدید زمینه سفید و تمام رخ ( سایز عکس در بیشتر سفارت ها ۳٫۵ * ۴٫۵ می باشد )

  • مدارک شغلی معتبر :

سفارتخانه ها برای مدارک شغلی اهمیت ویژه ای قائل هستند. توجه کنید که برای سفارت ها شغل آزاد مفهومی ندارد و اصولا به افراد با شغل آزاد ویزا تعلق نمیگیرد.

اگر کارمند هستید، سابقه بیمه، نامه اشتغال به کار، فیش حقوقی و نامه مرخصی مورد نیاز است.
اگر صاحب کسب و کاری هستید، روزنامه رسمی و یا جواز کسب و یا کارت مباشرت و یا کارت بازرگانی مورد نیاز است.
اگر محصل هستید نامه اشتغال به تحصیل

  • مدارک مالی :

گردش ۳ ماه یا ۶ ماهه حساب به صورت منطقی و متناسب با شغل و درآمد شما و نامه تمکن مالی که مانده حساب شما را به نرخ یورو روز نشان میدهد.

مانده حساب شما با شرایط فعلی نباید کمتر از ۷۰ میلیون تومان برای سفرهای توریستی باشد.اگر هم دعوتنامه دارید باز هم ریسک نکنید و مانده حساب پایین به سفارت ارائه ندهید.

  • سند ملکی :

برای اکثر سفارت های حوزه شینگن ارائه سند ملکی نیاز است. توجه کنید که سند را سفارت نگه نمیدارد و شما فقط ترجمه آن را به سفارت میدهید.توجه کنید که سند ملک بسیار معتبر تر از سند زمین می باشد. همچنین قولنامه، بنچاق و سند خودرو برای سفارت خانه ها قابل قبول نیست.

  • رزرو هتل و یا دعوتنامه :

دعوت نامه معتبر از فامیل درجه یک بسیار بهتر است و یا رزرو هتل معتبر. توجه کنید سفارت رزرو هتل از سایت بوکینگ را در بسیاری از موارد مورد قبول قرار نمیدهد.

 

منبع : ویزای شینگن