قیف مهم است زیرا تعداد مشتریان نهایی شما کمتر از تعداد کسانی است که با نام تجاری یا نام شما آشنا می شوند. به عنوان مثال، تعداد افرادی که در طول زندگی خود ملاقات می کنید بیشتر از تعداد افرادی است که با آنها دوست می شوید یا با آنها دوست می شوید.
این نشان می دهد که هر چه مشتریان بیشتری داشته باشید، در طراحی قیف و درک سفر مشتری موفق تر خواهید بود.
همانطور که دوستی های شما بیشتر یا عمیق تر می شود، زندگی شما کیفیت خاصی پیدا می کند. البته یک دوست با کیفیت، نه هر دوستی!
افرادی که از برند و کسب و کار شما مطلع می شوند معمولاً تعداد زیادی دارند و در ابتدا یا بالای قیف فروش هستند.
افرادی که علاقه مند و با انگیزه هستند در وسط قیف هستند و همچنان به دنبال اطلاعات در مورد کار شما هستند.
افرادی که درجه ای از اعتماد به نفس دارند
آنها مطمئن هستند که در نهایت اولین خرید را انجام می دهند و مشتری جدید شما می شوند. پس از آن، این هنر شماست که چگونه با تکرار دفعات خرید، یک مشتری جدید را به مشتری عادی تبدیل کنید.
نکته: قیف بازاریابی محتوا مهم است زیرا سفری را که مشتریان بالقوه هنگام خرید انجام میدهند را تجسم میکند و بخشی از یک استراتژی کلی بازاریابی محتوا است. محتوا در مراحل مختلف سفر از مشتری مراقبت می کند و محتوای خوب سرنخ های شما (مشتریان بالقوه) را به خرید نزدیک می کند.
مراحل قیف بازاریابی محتوا
هر مرحله از قیف هدف خاصی در سفر مشتری دارد که در 4 مرحله مهم پیاده سازی می شود.
1- آگاهی: در این مرحله افراد به دنبال یادگیری و حل مشکلات هستند. محتوای شما در این مرحله به ارائه این پاسخ ها و در عین حال ایجاد آگاهی از برند شما کمک می کند.
2- ارزیابی: در اینجا مردم فقط از برند شما و راه حل های شما آگاه نیستند. آنها علاقه مند هستند که درباره شما بیشتر بدانند و آن را با دیگران مقایسه کنند. در این مرحله از محتوا برای کمک به ایجاد وابستگی به برند استفاده می شود.
3- تبدیل مشتری: اکنون مردم آماده خرید هستند. آنها بیشتر متعهد به خرید از شما هستند، اما ممکن است به چند سوپاپ اطمینان و کمک در تصمیم گیری خرید نیاز داشته باشند.
4- حفظ مشتری: سرنخ های شما به مشتریان شما تبدیل شده اند. محتوای شما در این مرحله می تواند به آنها کمک کند تا بیشتر جذب برند شما شوند. این جذابیت با ایجاد ارزش محتوا برای گروه های مختلف مخاطبان شما ایجاد می شود و آنها را برای استفاده بهینه از این راه حل راهنمایی می کند.
نکته: مخاطبان خود را تا حد امکان دسته بندی کنید. چه در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی گوگل، یک کمپین ایمیلی یا... باشید، این کار باید انجام شود.
حتی می توانید آنها را بر اساس سطوح وفاداری تقسیم کنید تا بتوانید آنها را به طور خاص هدف قرار دهید.
منبع : سئو لایت