اگر به هر دلیلی قصد دارید حساب کاربری خود را غیرفعال کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید :

۱- ابتدا آدرس http://www.instagram.com را در مرورگر گوشی موبایل یا کامپیوتر خود وارد کنید. ( بهتر است از مرورگر کروم در گوشی‌های اندرویدی و  مرورگر سافاری در گوشی‌های آیفون استفاده شود. )

۲- نام‌کاربری و رمزعبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه Log in کلیک نمایید. ( اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید در ادامه مقاله آموزش بازیابی آن را بیان خواهیم کرد. )

۳- وارد پیج اینستاگرام شده و در کنار نام کاربری خود بر روی گزینه Edit Profile ضربه بزنید.

دی‌اکتیو اینستاگرام

۴- به قسمت پایین صفحه رفته و گزینه Temporarily Disable My Account را لمس نمایید.

آموزش دی‌اکتیو کردن اینستاگرام

۵- در این مرحله ابتدا دلیل دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام خود را انتخاب کنید که در قسمت پایین تمامی گزینه‌ها را برای شما تشریح خواهیم کرد:

  • Too many ads: در صورتی‌که این گزینه را دلیل دی‌ اکتیو کردن پیج اینستاگرام انتخاب کنید، یعنی از دریافت پست یا استوری‌های تبلیغاتی شاکی هستید.
  • Concerned about my data: اگر در مورد دسترسی دیگران  به اطلاعات شخصی خود در اینستاگرام نگران هستید می‌تونید این گزینه را انتخاب کنید.
  • Can’t find people to follow: این گزینه به معنی این است که شما نمی‌توانید اشخاص مختلف و پیج‌ها را در اینستاگرام دنبال یا فالو کنید، اگر این گزینه را انتخاب کنید اینستاگرام برای حل این مشکل مطالعه چند مقاله را به شما پیشنهاد خواهد داد.
  • Created a second account: زمانی‌که قصد دارید حساب جدید اینستاگرامی ایجاد نمایید باید این گزینه را دلیل دی‌اکتیو کردن اکانت قبلی خود انتخاب نمایید.
  • Too busy/too distracting: اگر اینستاگرام مدت زمان زیادی از وقت شما را می‌گیرد می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
  • Privacy concerns: این مورد در واقع بیانگر نگرانی شما در مورد حریم خصوصی است و اگر آن را انتخاب کنید اینستاگرام مقالاتی در مورد خصوصی کردن پیج خود، بلاک کردن ، گزارش اسپم و.. به شما پیشنهاد مطالعه خواهد داد.
  • Want to remove something: اگر این گزینه را دلیل دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام خود انتخاب کردید بدان معنی است که از برخی فعالیت‌ها مانند کامنت‌ها، گفتگو در دایرکت و یا دیگر فعالیت‌ها خسته شده‌اید و قصد غیر‌فعال کردن اکانت خود را دارید.
  • Trouble getting start: این گزینه مخصوص کسانی است که تازه در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اند و نحوه کار کردن با آن را نمی‌دانند. اینستاگرام برای حل این مشکل به شما مقالاتی پیشنهاد می‌کند که آموزش کامل کار کردن با این برنامه در آن وجود دارد.
  • Something else: اگر دلایل دیگری برای دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام خود دارید این گزینه را انتخاب نمایید.
  • Just need a break: این مورد به این معنی است که به استراحت کمی نیاز دارید، درصورتی‌که این گزینه را انتخاب کنید بعد از گذشت 2 ساعت امکان فعال‌سازی مجدد اکانت شما فراهم خواهد شد.

۶- یس از اینکه دلیل دی‌اکتیو کردن اکانت خود را انتخاب کردید، در کادر بعدی رمزعبور خود را وارد نمایید و بر روی گزینه Temporarily disable my account ضربه بزنید.

دی‌ اکتیو اینستاگرام

7- در پنجره نمایش داده شده بر روی گزینه Yes کلیک کنید.

با همین چند مرحله ساده و آسان به‌راحتی می‌توانید اکانت خود را دی‌اکتیو نمایید.