در بررسی تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین به جرات می توان گفت که سی پنل در لیست جامع ترین و کارآمدترین پنل های کنترلی قرار گرفته است. این کنترل پنل تحت لینوکس کار می کند. در نهایت نیز قابلیت ها و امکانات خاصی در اختیار شما قرار می دهد. در واقع این کنترل پنل می تواند امور مختلف مربوط به وب سایت های مختلف را برطرف سازد. مبتدی ترین افراد نیز به سادگی می توانند با محیط کاربری این سیستم آشنا شوند.

Cpanel در دایره تحریم در ایران قرار گرفته است اما به طور کلی لایسنس معتبر این کنترل پنل تهیه شده و شما می توانید از آن استفاده نمایید. امکانات جالب این کنترل پنل را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. یکی از ویژگی های مهم کنترل پنل سی پنل این است که شرایط مدیریت بانک اطلاعاتی و ارسال فایل و همینطور شرایط تغییر کلمه عبور را دارد. کنترل پنل به صورتی طراحی شده است که برای پست الکترونیک با امکانات خاص اجرا می شود. این سیستم برای ایجاد صندوق جدید و تغییر کلمه عبور و حذف صندوق نیز شرایط بسیار عالی فراهم ساخته است.

این کنترل پنل به نوبه خود توانسته کنترل بالایی روی پست الکترونیک با امکانات ویژه داشته باشد. قابلیت انتقال خودکار ایمیل به سایر صندوق ها از طریق یاهو وجود دارد. شما می توانید به واسطه این سیستم به سادگی پاسخ دهی اتوماتیک به همه پست های الکترونیک داشته باشید. حتی در روزهای تعطیل و مواقع ضروری نیز این شرایط در اختیار شما قرار می گیرد. دسترسی به بخش های مختلف سیستمی توسط این کنترل پنل سبب می شود که بتوانید موقعیت بهتری را ارزیابی کنید.